Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita laboral
Els treballadors de Sintermetal de Ripollet convoquen vaga indefinida

En protesta per un ERO que suposaria una pèrdua del 16% de les retribucions

02/03/2013 Laboral
L'assemblea de treballadors de l'empresa Sintermetal de Ripollet, empresa del grup Motherson, ha convocat vaga indefinida a partir del dilluns dia 4 de març.

Aquesta empresa, que té una plantilla de 200 persones i ja ha patit successius expedients de regulació, ha posat ara sobre la taula un nou expedient de regulació de suspensió, un procediment de modificació substancial de condicions de treball que suposa una pèrdua del 16% de les retribucions de mitjana i una equiparació de les condicions de treball de conveni de sector deixant de banda el conveni d'empresa -conveni que actualment està en ultraactivitat. Totes aquestes mesures plegat pot arribar a suposar una reducció de retribucions del voltant del 30%.

Al mateix temps, el grup empresarial ha començat un desplaçament de màquines a la Índia, a la matriu del grup, hi ha desplaçat enginyers i ha començat a Ripollet la formació de personal d'origen indi. Segons la Intersindical-CSC, l'objectiu seria l'obertura d'una planta per tal de subministrar al mercat asiàtic els mateixos productes que la planta de Ripollet; sinteritzats per a suspensions i propulsió del sector d'automoció.

El proper dilluns, dia d'inici de la vaga, s'espera la presència del representant del grup a Europa per a reunir-se amb el comitè d'empresa del qual tan la presidència com la secretaria del comitè estan assumides per la Intersindical-CSC.

Segons el sindical, la vaga indefinida pretén posar en evidència "el greu impacte de les propostes empresarials i el clar rebuig per part de la plantilla".

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid