Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberalment Nacional
La CUP reclama fermesa a l'Ajuntament de Girona davant l’amenaça de l’Estat espanyol

La formació crida a no deixar-se a intimidar per les amenaces i coaccions de l’Estat espanyol, i reafirma el seu suport a l’acord del plenari

07/02/2013 Política
La CUP de Girona reclama mecanismes de progressivitat social i ambiental en les ordenances fiscals La CUP de Girona reclama mecanismes de progressivitat social i ambiental en les ordenances fiscals

La CUP s'ha posicionat avui sobre la decisió de l'Estat espanyol de perseguir judicialment l'Ajuntament de Girona per haver declarat la ciutat territori català lliure i sobirà. La formació ha reafirmat el seu suport a l'acord del plenari, que va aprovar-se a instàncies d'una proposta inicial de la mateixa CUP, i ha demanat fermesa a l'equip de govern i el conjunt del consistori davant del que ha qualificat com "un nou atac de l'espanyolisme contra la llibertat d'expressió i els drets nacionals del poble català".

D'altra banda, la formació ha instat l'alcalde Carles Puigdemont a seguir l'exemple de Celrà, a qui l'Estat també va denunciar fer unes setmanes per la mateixa raó. En aquest municipi del Gironès, governat per la CUP, l'equip de govern va decidir iniciar una recollida de signatures per tal d'escenificar el rebuig a la denúncia de l'Estat i ja ha anunciat que no pensa retirar l'acord de ple. En aquest sentitt, la CUP de Girona ha demanat a Puigdemont que es reuneixi amb l'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, per tal de col·laborar i fer pinya en aquest afer.

Finalment, la CUP ha reivindicat el paper inequívocament protagonista dels municipis en la construcció nacional dels Països Catalans, i ha defensat la necessitat de continuar impulsant mesures d'aquest tipus, que ajudin el país a avançar cap a l'exercici del dret d'autodeterminació. Per tot això ha cridat el món local a mantenir-se ferm en la defensa de l'exercici de la democràcia plena i el reconeixement dels drets nacionals de les catalanes i les catalans, i a no deixar-se intimidar per les amenaces i les coaccions de l'Estat espanyol.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid