Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
De 300 a 30.000 euros de multa per manifestar-se en defensa de l’educació pública a Gramenet

L'AJGB considera aquest acte repressiu com un clar intent de desmobilitzar els joves organitzats de Gramenet i un atac al dret fonamental de manifestació.

11/10/2012 Drets i Llibertats

En Jordi, un militant de l'Assemblea de Joves de Gramenent del Besòs (AJGB) ha rebut una notificació per part del departament d’interior on s’exposa que havia estat denunciat per un mosso d’esquadra i on se’l responsabilitzava d’organitzador i promotor d’una manifestació no notificada. La multa imposada podria ser de 300 a 30.000€, "deixant clar que no serà el mínim per la gravetat dels fets", segons apunta l'Assemblea.

La denuncia es refereix a una mobilització en el context de les Jornades per l’Educació Pública i Popular organitzades per l’AJGB del passat mes de febrer. Les Jornades van coincidir amb la primavera valenciana i la repressió als estudiants, fet que va comportar que a Gramenet es convoqués una concentració per defensar l’educació i mostrar el suport "als companys valencians".

Un atac al dret fonamental de manifestació

L'AJGB denuncia aquest fets ja que considera aquest acte repressiu com un clar intent de desmobilitzar els joves organitzats de Gramenet i un atac al dret fonamental de manifestació.

L'Assemblea remarca que en Jordi no va ser identificat en el moment i pregunta "quins mecanismes foren utilitzats per identificar-lo".

També assenyala que  la manifestació no va durar més de 20 minuts tallant la circulació d’un únic carrer sense cap mena d’incidents

Valora
Rànquings
  1. Mor Lluís Serra Sancho, històric independentista de Sant Andreu i membre de Meridiana Resisteix
  2. “La unitat nacional és el moll de l’os de l’independentisme”
  3. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  4. Actes d'homenatge al Txiqui i als darrers afusellats pel franquisme
  5. Dissabte 11 d'octubre, Sarau independentista a Igualada (30 anys de la inauguració del Jimmy Jazz)
  6. 27 de setembre de 1975
  7. Preservem el Maresme valora positivament la segona jornada de debat sobre el transport públic i el futur de la R1
  8. Més de cent entitats i col·lectius ja donen suport a la manifestació ruralista que sota el lema "Defensem la terra. Volem pobles vius"
  9. Milers de veus clamen contra Mazón en l’onzena marxa
  10. L’ANC denuncia les vulneracions de drets humans de l’Estat espanyol davant del Consell de Drets Humans de l’ONU
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid