Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
De 300 a 30.000 euros de multa per manifestar-se en defensa de l’educació pública a Gramenet

L'AJGB considera aquest acte repressiu com un clar intent de desmobilitzar els joves organitzats de Gramenet i un atac al dret fonamental de manifestació.

11/10/2012 Drets i Llibertats

En Jordi, un militant de l'Assemblea de Joves de Gramenent del Besòs (AJGB) ha rebut una notificació per part del departament d’interior on s’exposa que havia estat denunciat per un mosso d’esquadra i on se’l responsabilitzava d’organitzador i promotor d’una manifestació no notificada. La multa imposada podria ser de 300 a 30.000€, "deixant clar que no serà el mínim per la gravetat dels fets", segons apunta l'Assemblea.

La denuncia es refereix a una mobilització en el context de les Jornades per l’Educació Pública i Popular organitzades per l’AJGB del passat mes de febrer. Les Jornades van coincidir amb la primavera valenciana i la repressió als estudiants, fet que va comportar que a Gramenet es convoqués una concentració per defensar l’educació i mostrar el suport "als companys valencians".

Un atac al dret fonamental de manifestació

L'AJGB denuncia aquest fets ja que considera aquest acte repressiu com un clar intent de desmobilitzar els joves organitzats de Gramenet i un atac al dret fonamental de manifestació.

L'Assemblea remarca que en Jordi no va ser identificat en el moment i pregunta "quins mecanismes foren utilitzats per identificar-lo".

També assenyala que  la manifestació no va durar més de 20 minuts tallant la circulació d’un únic carrer sense cap mena d’incidents

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  6. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  7. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  8. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  9. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  10. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid