Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
Constitució d'un "lobby" nord-català per difondre el procès d'independència

Promogut per Pere Becque, advocat, antic batlle de Banyuls de la Marenda i dirigent a la USAP. A l'acte va assistir, l'actor l'actor Sergi Lopez.

25/10/2012 Política
Catalunya Nord a la manifestació de l'11 de Setembre de 2012 Catalunya Nord a la manifestació de l'11 de Setembre de 2012

Pere Becque, implicat des de l'inici amb l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), ha impulsat la creació de l'associació “Les Amis de la Catalogne-Els Amics de Catalunya” conjuntament amb els empresaris Raymond Brunet i Fabien Cantagrill i l'advocat Mateu Pons-Serradell.

L'objectiu és explicar a la població i als centres de decisió de l'estat francès “les raons econòmiques de la situació catalana actual i el procés institucional al que s'encamina Catalunya”. I és que considera que “entre la població de la Catalunya Nord hi ha molt poca informació del què està passant” al sud de l'Albera.

L'associació també vol esdevenir un cercle de reflexió sobre quin paper poden jugar i com poden ajudar des de la Catalunya Nord” al procés independentista.

L'entitat s'ha presentat  a la sala de reunions de l'estadi Aimée Giral de Perpinyà s'hi han convidat a tots els alcaldes nord-catalans, associacions culturals, empresaris i polítics de totes tendències, catalanistes o no.

Entre els assistents hi havia l'actor Sergi Lopez i el senador i president de l'Aglomeració Perpinyà Mediterrània Jean Paul Alduy. Becque aclareix, tanmateix que “cap lloc de responsabilitat de l'associació no podrà ser ocupat per un càrrec polític”.

Des de “Les Amis de la Catalogne-Els Amics de Catalunya” consideren que cal “preparar-se econòmicament per mantenir i ampliar lligams, i treballar de manera que la nova situació geopolítica també ens beneficii als catalans del nord”.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid