Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Focs als Països Catalans
La COS i l'MDT criden a participar a la manifestació de València contra els incendis

Ambdues organitzacions situen les retallades dels governs com a culpables de la destrucció ambiental

26/07/2012 Territori

En poques setmanes, els Països Catalans han vist com grans incendis cremaven bon part del seu territori més preuat. Al País Valencià, un foc va cremar més de 50.000 hectàrees a les comarques de Serrans, Alt Palància, Camp de Túria, Foia de Bunyol, Vall d'Aiora i Ribera del Xúquer. Més tard s'arrasava un paratge destacat de la Serra Mariola, entre Cocentaina, Alcoi, Bocairent i Banyeres, i ara, aquesta última setmana, un tràgi incendi ha calcinat unes 14.000 hectàrees a l'Alt Empordà.

Per això, aquest mes de juliol s'ha constituït a les Alcubles (Serrans) la Plataforma de persones afectades pels incendis, la qual ha convocat una gran manifestació a València aquest dissabte que partirà l’emblemàtica Torres de Serrans. La protesta compta amb el suport d'Ecologistes en Acció, la Coordinadora Obrera Sindical (COS) i també el Moviment de Defensa de la Terra (MDT).

La COS denuncia en un comunicat que "la desídia, la poca vergonya i la cobdícia sense límits del PP" ha provicat el pitjor incendi en dècades al sud, i en aquest sentit manifesta que "davant tota aquesta barbàrie, fruit de la bestialitat i l'afany retallador, dels interessos especuladors i urbanístics del PP al País Valencià, i de CiU a la CAC, hem de prendre els carrers i organitzar-nos".

Així, fa una crida a denunciar "Ni un pam de terra, ni una gota d'aigua: estem abandonats, retallats i cremats! Fora capitalistes i especuladors de la nostra terra!".

Qui també ha donat suport a la protesta ha estat el Moviment en Defensa de la Terra (MDT), que ha expressat en un comunicat la seva solidaritat i suport a les persones afectades pels incendis, i la seva ràbia contra "una política implementada pels diferents governs del PP tant a la Generalitat com al govern de l’estat, de desprotecció de la nostra gent, les nostres muntanyes, del mon rural i la seva economia, així com de menyspreu abans i després dels incendis, del conjunt del món animal".

En aquest sentit, evidencia que "una vegada més, apareix davant nosaltres la necessitat que tenim com a poble d’exercir el dret d’autodeterminació" ja que "l’estat capitalista espanyol no content amb dominar-nos, explotar-nos i espoliar-nos, malbarata el nostre futur desprotegint les nostres comarques i generant les condicions per a que un darrere altre, els incendis destruïsquen les nostres vides i el nostre entorn natural, acabant amb tota forma de vida digna".

En concret, l'MDT assenyala que "les polítiques especulatives contra el món rural no són qualitativament diferents de les imposades a les ciutats i pobles" i denuncia que "tot és vàlid si amb això aconsegueixen incrementar els seus guanys, no importa si han d’escanyar la vida al conjunt del poble treballador i eliminar tot allò aconseguit en dècades de lluites populars".

"Cal que l'autoorganització popular contemple com a objectiu irrenunciable la ruptura democràtica"

Per tot plegat defensa que "cal que ens dotem en clau de futur immediat d’una estratègia de defensa del nostre territori, del nostre medi, lligada a la defensa dels drets individuals i col·lectius" perquè "no podem continuar permetent que siguen els nostres botxins qui ens marquem la nostra agenda política". D'aquesta manera remarca que tant els incendis, el desmuntatge dels serveis públics, la retallada de salaris i drets o l’increment de la repressió i l’espoliació permanent "provenen de la mateixa política espanyola i capitalista". "Cal que l’autorganització popular contemple com a objectius irrenunciables la ruptura democràtica amb aquest estat i el dret a autodeterminar-nos amb el conjunt del nostre poble".

"Els ecosistemes del Països Catalans estan en joc, però no només pels efectes d’uns incendis devastadors, sinó perquè aquest incendis s’insereixen també amb les dinàmiques polítiques contra el nostre poble", assegura. I afegeix que "les polítiques de retallades econòmiques en protecció dels boscos des de fa anys, agreujades ara per la crisis del sistema capitalista, formen part d’una estratègia contra la nostra autoestima col·lectiva i el desig, cada dia més majoritari, d’esdevenir una nació independent".

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid