Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
País Basc
Segi anuncia la seva dissolució

"El recorregut s'ha acabat perquè, amb errors i encerts, ja ha fet el que li tocava fer"

15/06/2012 Internacional

L'organització juvenil basca Segi, il·legalitzada el 2007 pel Tribunal Suprem espanyol, ha anunciat la seva dissolució. "El recorregut s'ha acabat perquè, amb errors i encerts, ja ha fet el que li tocava fer", manifesta en un comunicat que aquest divendres publiquen els diaris Gara i Berria.

Els portaveus Txomin Catalogne i Amaia Elixiri deixen clar que tot i la fi de Segi el jovent independentista basc continuarà amb la seva lluita: "Sempre ens hem sabut adaptar i ara també encertarem. Segi s'ha acabat, però no ens n'anem a casa", sostenen.  Per això, asseguren que "continuarem treballant com a militants de l'esquerra abertzale, amb instruments que ja existeixen o els que puguin sorgir de nous".

De la mateixa manera que altres organitzacions independentistes, Segi ha patit intensament la repressió de l'Estat. Després de ser il·legalitzada, l'any 2007, l'Audiència Nacional espanyola va detenir 23 membres tant de Segi, com de Jarrai i Haika. L'any 2009, una operació conjunta de la Guàrdia Civil i la policia espanyola es va saldar amb la detenció d'una trentena de persones.

L'anunci de la dissolució de Segi arriba després del d'Ekin, l'any 2011.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  7. Catalanofòbia transversal i decolonial
  8. Manifest 11-S de l’ANC: “Tenim més motius que mai!”
  9. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
  10. La Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid