Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català a l'Escola
La FOLC qualifica de "salvatjada" la segregació dels infants de les Illes per raó de llengua

L'entitat fa una crida a la comunitat educativa a la desobediència civil i a reflexionar sobre la necessitat de fugir definitivament d’aquest context espanyol cada dia que passa més opressor.

22/05/2012 Llengua
La Federació d'Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) ha denunciat la salvatjada de la Conselleria d’educació del Govern de les Illes Balears d’imposar la segregació dels infants de les Illes per raó de llengua. "Per ordres directes de Madrid enguany donaran l’opció de triar de fer el primer ensenyament en espanyol o en català. Per tant, uns nins ho faran com fins ara en català i els altres companys en espanyol, provocant el caos a les escoles de les Illes i destruint l’exemplar pau lingüística que hi havia fins ara" ha apuntat l'entitat

D’aquesta manera, segons la FOLC, marcaran i enfrontaran els nens des del primer ensenyament en nom de la “llibertat d’elecció” que és el mateix que dir la llibertat a ignorar el català o la llibertat a la segregació dels infants. Una falsa” llibertat” que mostra el nivell d’esclavatge i d’ignorància dels servidors fidels de les consignes genocides de Madrid dictades per una extrema dreta espanyolista i que els lacais del PP balear acompleixen per continuar ostentant el poder.

Per a la 'entitat, optar pel català i matricular en català significa matricular en futur, en qualitat i en cohesió social, matricular en espanyol significa segregació, ignorància del país i atemptar contra el dret a la igualtat i els drets lingüístics dels infants, que són uns drets democràtics bàsics que tot Estat democràtic hauria de respectar.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  3. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  4. La paraula que va trencar el silenci
  5. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  6. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  7. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  8. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. USTEC·STEs - (IAC) obre una consulta al professorat i crida a mantenir les vagues del 16 al 20 de març
  10. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid