Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Absolt el Casal Popular El Brot de Montcada

L'espai va ser denunciat per la Policia Local per no disposar d'assegurança de responsabilitat civil, fet que és constitutiu d'un delicte de desordres públics

11/05/2012 Drets i Llibertats

La jutgessa ha absolt el Casal Popular El Brot de Montcada i Reixac, al Vallès Occidental, denunciat per la Policia Local per no disposar d'assegurança de responsabilitat civil, fet que és constitutiu d'un delicte de desordres públics.

La magistrada ha desestimat els càrrecs interposats per la policia local en considerar que les diligències del cas no eren les correctes. Per una banda, es va interposar denúncia contra una persona que no és la responsable del casal i, per l'altra banda, s'ha considerat que no era necessària la tinença de l'assegurança esmentada en el moment de la denúncia.

El casal considera que aquesta denúncia ha estat una decisió de l’equip de govern "per entorpir les activitats socials que el col·lectiu fa al municipi i que, tal i com sostenien durant la campanya de no criminalització del jovent, ha fet palesa la mala fe de l'Ajuntament de Montcada i l'arbitrarietat de la denúncia".

Ara, l'Ajuntament de Montcada ha convocat una reunió el 14 de maig amb representants del Casal El Brot per aclarir els fets que van motivar la denúncia del consistori contra l’entitat, segons publica laveu.cat. Una reunió que no hauria estat comunicada a la part del casal, segons ha pogut saber Llibertat.cat.

En declaracions a laveu.cat, la presidenta de l’Àrea Interna, M. Carmen Porro (PSC), ha reiterat que “el consistori no assetja ni aquesta ni cap altra entitat del municipi” i ha assegurat que la denúncia es va posar “arran les queixes veïnals que hi havia hagut per excés de soroll al local i que van motivar la inspecció del local i un acta amb les diferents irregularitats detectades”.

El casal però, creu que l'Ajuntament de Montcada i Reixac "està actuant, durament, contra les persones que estan implicades en tirar endavant el projecte del Casal Popular El Brot", que ha esdevingut, en els darrers dos anys, un lloc de trobada d'entitas, associacions i de grups de persones amb inquietuds socials i culturals. A més, considera "molt greu" que l'equip de govern, del PSC, no ajudi ni s'interessi per l'espai ni la gent que hi treballa, però "encara ho és més que permeti que s’enviï a judicis penals a les sòcies per incompliments de petits requisits, que a més estaven en tràmit i, actualment, ja tenim i imposi multes ciutadanes que no poden ser demostrades".

 

Valora
Rànquings
  1. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  2. El 6 d'Octubre de 1934: la lluita per la República catalana
  3. Plataforma per la Llengua reclama una hora més de català a batxillerat i obre un manifest per recollir suports
  4. La Vall d’en Bas acollirà una jornada sobre la repressió contra el maquis i les estratègies contrainsurgents del franquisme
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
  6. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  7. Els joves de l’ANC criden a omplir Urquinaona el 5 d’octubre per reactivar la lluita independentista
  8. Decidim convoca el 9 d’Octubre a Paiporta sota el lema “Per la revolta de Paiporta”
  9. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  10. La Franja serà present a Lleida el 5 d’octubre en defensa de la terra
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid