Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Catalans emprenyats
Retenen un veí d'Anglès per promoure la insubmissió als peatges
15/04/2012 Res-pública
Josep Casadellà, el veí d'Anglès (Selva) que va promoure el vídeo promou la insubmissó al pagament dels peatges ha estat retingut entre dues barreres, mentre els responsables del peatge han avisat els Mossos d'Esquadra. Això ha passat a l'autopista AP-7, segons que ha relatat ell mateix al seu Twitter.

El veí d'Anglès (La Selva) ha declarat al diari Ara que "No sóc el Serrallonga de l'autopista i els peatges" i que considera simbòlica la seva protesta i assegura que no es tracta d'un desafiament ni provoca cap tipus de situació violenta amb els encarregats dels peatges. Segons Casadellà, els treballadors del peatge "Tenen un protocol. Eviten l'enfrontament. Et demanen el DNI i et deixen marxar." Una acció simbòlica que per ara no ha provocat cap reclamació posterior de la concessionària d'autopistes.

Casadellà va realitzar el vídeo amb una acció rodona: el conductor senzillament etzibava al cobrador del peatge d'una autopista indeterminada “No vull pagar. Perquè penso que és injust haver de pagar. Hi ha una discriminació i a Madrid no estan pagant...(...) Fins que ells no paguin o tots deixem de pagar, doncs jo en principi no penso pagar.” El conductor avançava tranquil·lament i passava la barrera del peatge.

El vídeo està acompanyat de la música de l'himne nacional Els Segadors i s'inicia amb el títol “Bona nit. NO VULL PAGAR!”

Al vídeo penjat al Youtube es dóna una breu explicació sobre aquesta acció insubmissa, potser inspirada en el Tancament de Caixes del segle XIX pel seu component patriòtic i de justícia:  “Prou deixar passar temps, fa 40 anys que paguem aquesta autopista. És una concessió per pagar la construcció i s'ha convertit en una font d'ingressos per a l'empresa privada. La sola gosadia d'insinuar que es poden allargar els temps per pagar el desgavell de Madrid ens hauria de portar a la revolta.”
Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid