Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge a Enric Valor
"L'homenot del barret" recorre la biografia d'Enric Valor

Enric Valor es converteix en L’homenot del barret a la gran rondalla de Gemma Pasqual

10/04/2012 Lletres
L’homenot del barret és l’homenatge que Edicions 96 ret al prolífic escriptor Enric Valor. L’autora d’aquesta gran rondalla adreçada a lectors a partir de vuit anys, Gemma Pasqual, conta la vida del narrador i lexicògraf valencià en un llibre il·lustrat pel dibuixant Jesús Huguet.

La història comença a l’hivern amb la mort de l’autor, abraçat a un ginebrer, i traça un recorregut que anirà fins al moment del seu naixement i passarà pels esdeveniments més importants de la seva biografia.

Gemma Pasqual recupera els protagonistes de les seves rondalles, com Rosella i Margarida, el pastor de la Vall, i queixalets també, Toneta, la rabosa, el llop, En Nabet, Joan Ratot, Abd al-Maduix, el matrimoni de Bèlgida o el mig pollastre. Recorrent les quatre estacions de l’any i els paisatges valorians, la gran rondalla descobrirà les anècdotes més divertides de “l’homenot del barret” a partir de les converses amb els personatges que ell mateix va crear.

L’editorial presentava el llibre, que s’inclou a la col·lecció “Salabret d’històries”, tancant el cicle d’edicions de l’any passat.

L'autora


Gemma Pasqual, nascuda a Almoines l'any 1967, és autora de Quan deixàvem de ser infants, Vicent Andrés Estellés des del fons de la memòria o La relativitat d'anomenar-se Albert, i ha merescut el Premi Jaume I de Crevillent per la seva contribució al desenvolupament de la literatura juvenil al País Valencià. A més, compta amb un altre títol publicat en homenatge a Enric Valor, El caçador de paraules.
Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  5. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  6. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  7. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  8. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  9. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  10. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid