Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
La CUP organitza visites guiades per conèixer la repressió franquista a Tarragona

La formació proposarà canviar el nom d'un parc fet per honrar els caiguts del bàndol feixista

05/03/2012 Història
Dissabte al matí una trentena de persones van assistir a la crida feta per la CUP amb motiu de la primera de les visites guiades per la repressió franquista a la ciutat de Tarragona entre els anys 1939 i 1948.

Amb explicacions de l'historiador Francesc-Xavier Tolosana, des de quarts de dotze del migdia fins gairebé les dues es va passar per l'Oliva, el cementiri, l'Antiga Audiència, el Pretori i l'actual Jardí de la Reconciliació. En aquest darrer punt, van explicar que han presentat una moció al ple de l'Ajuntament per canviar-li el nom per “Jardí de les dones víctimes del franquisme”.

Amb motiu del 8 de març, el 2010 la CUP va organitzar un acte en aquest jardí, situat a la Via Augusta, sota el Pretori, en què va canviar la placa del nom actual. Aquest parc es va fer per honrar els caiguts del bàndol feixista, fet que per la formació és  "humiliant per a les víctimes de la repressió franquista, la reconciliació no existeix ni ha existit mai”. Aquesta proposta que fan al ple, enfocada a les víctimes femenines, es deu a què a Tarragona van morir diverses dones d'origen molt distint, com ara Elisa Cardona, ja sigui per afusellament com per malaltia, a causa de les condicions en què havien de malviure a les Oblates.

La visita guiada, que analitza sobretot les accions insuficients i incoherents dutes a terme per les administracions públiques per tal de recuperar la memòria d'allò que va passar als inicis de la dictadura, comptarà amb diverses edicions en els propers mesos.
Valora
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  3. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  4. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  5. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  6. Recuperar l’independentisme combatiu i transversal
  7. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid