Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Impostos
Girona decidirà dilluns si aposta per la insubmissió fiscal

La proposta de la CUP insta l'Ajuntament a treballar per transferir els ingressos derivats de l'IRPF i de l'IVA a l'Agència Tributària autòctona

09/03/2012 Política
El Ple de l'Ajuntament de Girona debatrà, dilluns, una moció de la CUP perquè l'Ajuntament demani poder liquidar tots els impostos a l'Agència Tributària de Catalunya, i per tant deixar de fer-ho a la d'Espanya. En el text, s'insta la Generalitat i l'Agència Tributària de Catalunya a establir un protocol d'actuació i efectuar els canvis normatius necessaris per tal de realitzar els pagaments dels impostos a Catalunya. D'aquesta manera, Girona passaria a formar part dels municipis que, com Berga, Manresa o Arenys de Munt, s'han posicionat obertament a favor de la insubmissió fiscal.

Si la moció s'aprova, l'Ajuntament de Girona demanarà transferir els ingressos derivats de l'IRPF i de l'IVA a l'Agència Tributària autòctona, en comptes de fer a l'Agència Tributària Espanyola tal com es fa fins ara. El text proposat per la CUP també demana que l'Ajuntament "habiliti els mecanismes necessaris per tal d’assessorar i donar cobertura a aquells ciutadans o empreses de Girona que vulguin acollir-se a aquesta pràctica a nivell particular".

Segons la CUP, l'objectiu de la moció és denunciar un cop més l'espoli fiscal que pateixen els Països Catalans per part de l'Estat espanyol i organitzar una ofensiva des del món local encaminada a posar fi a aquesta situació. El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona i membre de Reagrupament, Carles Bonaventura, ha declarat que "la situació, a més d'injusta, s'ha convertit en insostenible", i ha fet una crida als ajuntaments catalans a sumar-se a aquesta iniciativa.

En aquest sentit, la moció argumenta que "és una certesa històrica que l'estat espanyol ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent que n'ha paralitzat el desenvolupament econòmic i social", i denuncia que "els diners dels catalans s'han utilitzat com a arma política per perpetuar aquesta situació de forçada contribució a una mal anomenada solidaritat" fins al punt que l'espoli fiscal "ha arribat a l'absoluta insostenibilitat actual".
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid