Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Impostos
Girona decidirà dilluns si aposta per la insubmissió fiscal

La proposta de la CUP insta l'Ajuntament a treballar per transferir els ingressos derivats de l'IRPF i de l'IVA a l'Agència Tributària autòctona

09/03/2012 Política
El Ple de l'Ajuntament de Girona debatrà, dilluns, una moció de la CUP perquè l'Ajuntament demani poder liquidar tots els impostos a l'Agència Tributària de Catalunya, i per tant deixar de fer-ho a la d'Espanya. En el text, s'insta la Generalitat i l'Agència Tributària de Catalunya a establir un protocol d'actuació i efectuar els canvis normatius necessaris per tal de realitzar els pagaments dels impostos a Catalunya. D'aquesta manera, Girona passaria a formar part dels municipis que, com Berga, Manresa o Arenys de Munt, s'han posicionat obertament a favor de la insubmissió fiscal.

Si la moció s'aprova, l'Ajuntament de Girona demanarà transferir els ingressos derivats de l'IRPF i de l'IVA a l'Agència Tributària autòctona, en comptes de fer a l'Agència Tributària Espanyola tal com es fa fins ara. El text proposat per la CUP també demana que l'Ajuntament "habiliti els mecanismes necessaris per tal d’assessorar i donar cobertura a aquells ciutadans o empreses de Girona que vulguin acollir-se a aquesta pràctica a nivell particular".

Segons la CUP, l'objectiu de la moció és denunciar un cop més l'espoli fiscal que pateixen els Països Catalans per part de l'Estat espanyol i organitzar una ofensiva des del món local encaminada a posar fi a aquesta situació. El regidor de la CUP a l'Ajuntament de Girona i membre de Reagrupament, Carles Bonaventura, ha declarat que "la situació, a més d'injusta, s'ha convertit en insostenible", i ha fet una crida als ajuntaments catalans a sumar-se a aquesta iniciativa.

En aquest sentit, la moció argumenta que "és una certesa històrica que l'estat espanyol ha sotmès el nostre país a un espoli fiscal permanent que n'ha paralitzat el desenvolupament econòmic i social", i denuncia que "els diners dels catalans s'han utilitzat com a arma política per perpetuar aquesta situació de forçada contribució a una mal anomenada solidaritat" fins al punt que l'espoli fiscal "ha arribat a l'absoluta insostenibilitat actual".
Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  3. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  4. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  5. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  6. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. A l’abat de Montserrat, humilment
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. El Parc Natural del Cap de Creus sanciona l’empresa constructora d’un hotel a Cadaqués
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid