Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
TV3 estrena l'espai de divulgació lingüística "Català a l'atac"

El programa reivindica la riquesa de l'idioma i vol aconseguir que els espectadors es facin seves les paraules i les expressions que s'hi divulguen

09/01/2012 Llengua
Aquest dilluns TV3 estrena Català a l'atac, un microespai de 45 segons i 45 capítols que s'emetrà de dilluns a divendres just abans del Telenotícies comarques i del Telenotícies vespre.

En el marc de la celebració dels 100 anys de la Secció Filològica de l'Institut d'Estudis Catalans, TV3 posa en marxa Català a l'atac, un espai que té per objectiu desplegar la immensa riquesa de la llengua catalana. L'espai s'inscriu en la iniciativa de l'Any de la Paraula Viva, que ha organitzat la Secció Filològica de l'IEC.

Català a l'atac parteix del cèlebre palíndrom per difondre aspectes del nostre idioma adoptant un aire d'entreteniment i amb sentit de l'humor. Des de col·loquialismes que encara no han entrat als diccionaris a etimologies curioses, sinònims, expressions, varietats dialectals, etc. Alhora que proposa un concurs als espectadors que s'autoresol ell mateix tot seguit.

Aquest microespai fuig del didactisme amb el propòsit d'expressar la riquesa lingüística sense aclariments gramaticals innecessaris. Català a l'atac reivindica la riquesa de l'idioma i vol aconseguir que els espectadors es facin seves les paraules i les expressions que s'hi divulguen.
Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  6. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  7. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  8. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. Els Foguerons de Sa Pobla tornen a omplir la Vila de Gràcia el darrer cap de setmana de gener
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid