Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Treball i TMB no creen cap dels 600 llocs de treball acordats fa tres anys i amenacen ara amb una ERO

En el seu moment, la CGT, la PSA i l’ACTUB d’autobusos de TMB van denunciar que aquest “acord” només era una cortina de fum per tractar de maquillar mediàticament la manca de propostes de la Direcció de TMB per arribar a un acord de conveni amb els treballadors i treballadores d’aquesta empresa.

10/01/2012 Laboral
De la mateixa manera, també van denunciar que no es concretés el tipus de contractes a realitzar (temporals o indefinits) o com seria la seva jornada (completa o parcial).

El temps, informen que  els ha donat la raó. Tres anys després, TMB i el Departament de Treball no han creat ni un sol lloc de treball a Autobusos de TMB segons les caracteristiques de l’acord que van signar. "Tanta parafernalia només ha servit per enganyar els mitjans de comunicació i de pas la ciutadania de Barcelona" remarquen.

Totes les noves contractacions que s’han fet durant aquests dos anys han vingut directament de la borsa de treballadors i treballadores que havien enviat el curriculum i que, en alguns casos, ja havien treballat els caps de setmana i les festes oficials durant el periode estiuenc.

Davant d'aquesta situació i per sortir de la dinàmica de retallades, el sindicats proposen tot un seguit de mesures. Entre elles,  la dimissió de tot l’equip Directiu d’autobusos de TMB. Segons els sindicats aquesta mesura "implicaria un estalvi de despeses suficientment gran per no haver de retallar el servei d’autobusos, ni l’acomiadament de 36 treballadors i treballadores, contractats temporalment".

A més a més, el control de l’empresa pública pels propis treballadors i treballadores, ja que consideren que l'autogestió  i, per tant, qualsevol responsabilitat en el funcionament global ha de ser elegit pels propis treballadors i treballadores.

També, proposen la negociació per part dels treballadors i treballadores de l’empresa amb l’Estat, la Generalitat i l’Ajuntament en relació a les quantitats econòmiques rebudes per finançar el transport públic. Així com restaurar el servei a la situació d’abans de setembre de 2008 i aturar el finançament amb diners públics, per part de l’AMB, de les empreses privades de Transport.

Recordem que fa aproximadament tres anys, enmig del conflicte dels conductors i conductores d’autobusos de TMB pels dos dies, l’aleshores Consellera de Treball, Mar Serna, i la Presidenta de TMB en aquells moments, Assumpta Escarp, feien una roda de premsa on anunciaven un acord entre les dues parts per a la creació de 1.000 llocs de treball amb unes característiques específiques. D’aquests 1.000 llocs 600 s’havien de crear a l’empresa d’autobusos de TMB i 400 a Metro.

Tres anys més, la direcció de TMB pretén estalviar-se 14 milions d'euros mitjançant la congelació dels sous de treballadors i treballadores.

La plantilla laboral del TMB, formada per 4.200 persones, està debatent aquests dies les noves condicions condicions laborals que vol introduir la direcció al conveni, i que planteja un expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal. Els sindicats del TMB han manifestat que no se'ls ha facilitat informació sobre milionàries externalitzacions de serveis i sobre els sous dels directius.


Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid