Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manresa
Mossos d'Esquadra: dos detinguts morts en tres mesos

"Com pot ser impecable una operació policial quan el detingut mor a causa dels cops rebuts per part dels agents dels mossos?", es pregunta la JEI

04/01/2012 Drets i Llibertats
El Jovent de l’Esquerra Independentista (JEI) de Manresa ha assenyalat els Mossos d’Esquadra i el Departament d’Interior -a través del seu “modus operandi desmesuradament violent”- “com a clars responsables” de la mort d’un detingut diumenge passat després de ser detingut i quedar en coma induït. La JEI condemna l’actuació policial “que ha portat a la mort d’en Sergio” i lamenta que sigui el segon detingut mort a mans dels Mossos en menys de tres mesos i escaig a la capital del Bages.

En aquest sentit, la JEI recorda que fa més de tres mesos els Mossos d’Esquadra “amb la complicitat dels mitjans de comunicació ens van voler vendre el suïcidi de Mustapha”, veí de Manresa que segons la versió oficial va morir després d’estar més d’un mes en coma causa d’un suposat intent de suïcidi mentre era a l’hospital després d’una detenció de l'agost i sota custòdia policial. Les causes de la seva mort mai han estat aclarides realment i les irregularitats i incongruències del cas segueixen a dia d’avui. “No coneixerem mai del cert la veritat, però el cert és que l’Estat és el responsable de la seva mort. Ja sigui a través de la injusta llei d’estrangeria o a mans dels seus cossos de seguretat”, sentencien els independentistes.

Sergio E. C., també veí de Manresa, va morir el dia d’any nou després de passar dos dies ingressat a l’UCI arran de l’actuació policial per detenir-lo. Segons la JEI, aquesta vegada “la història que ens pretenen vendre encara és més inversemblant” ja que segons al·leguen els agents la víctima va oposar resistència fins a caure inconscient i van caldre fins a cinc agents per detenir-lo perquè era molt corpulent i fins i tot va aconseguir prendre l’arma a un agent.

Una versió oficial que es contradiu la de la família, que disposa del testimoni de la companya de Sergio que assegura que l’home no va oposar resistència, que la violència policial va ser totalment desmesurada i que els agents van colpejar el jove fins a causar-li la parada cardiorrespiratòria que va acabar provocant la seva mort.

En aquest context, la JEI es pregunta “com pot ser impecable una operació policial quan el detingut mor a causa dels cops rebuts per part dels agents dels mossos? Així, si un presumpte delinqüent ofereix resistència hem de permetre que la policia el colpegi fins a causar-li tals danys que acabin provocant la seva mort?”.

“No ens hem de deixar enganyar com pretenen i permetre que justifiquin la mort d’en Sergio simplement perquè segons la versió oficial era un delinqüent reincident que va oposar resistència”, assenyala, i apunta que ha de ser el poder judicial l’encarregat de dictar la seva pena. “No els agents de la policia mitjançant les seves porres. Porres que ja ens han ensenyat, que des de l’entrada al govern de CiU, amb Felip Puig al capdavant de la conselleria d’interior les fan anar amb més lleugeresa que mai, ja sigui contra estudiants o contra famílies desnonades que ocupen pisos buits per poder donar sostre i una vida digne als seus fills i filles davant les injustícies i incongruències del sistema”, conclou.
Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid