Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sindicalisme
La COS inicia una campanya nacional contra la temporalitat

El sindicat ha avançat a Llibertat.cat els continguts de la seva nova campanya, que es presentarà a tots els llocs on sigui possible conjuntament amb les organitzacions que vulguin participar-hi

30/12/2011 Laboral
L’any 2012 serà un any de fortes retallades als Països Catalans. És per això que la Coordinadora Obrera Sindical (COS) ha preparat una campanya, que iniciarà amb l’entrada del nou any, contra la precarietat laboral i la temporalitat.

La campanya pretén, segons ha explicat a Llibertat.cat el portaveu nacional de la COS, Gonçal Bravo, atacar casos concrets començant pels contractes d'obra i servei i després anar ampliant el camp d’actuació. Bravo considera que una campanya focalitzada és molt més eficaç que una de genèrica ja que les "històries genèriques, per molt bona voluntat que tinguen, al final serveixen per poc”. En aquest sentit, el sindicat pretén anar informant sobre els contractes precaris (becaris, pràctiques, temporals, etc.) i donar informació i formació concreta i senzilla sobre aquests temes.

El primer díptic que difondrà el sindicat, i al qual ja ha tingut accés Llibertat.cat [pdf], parla concretament dels contractes d'obra i servei, que a casa nostra estan en el 90% dels casos en frau de llei. Amb aquests materials que posarà en circulació properament, la COS vol ajudar la gent treballadora i donar-li eines per defensar-se i poder-se organitzar.

Bravo ha avançat que la campanya serà nacional i de llarg abast, és a dir es presentarà a tots els llocs on sigui possible, i segons ha assegurat es farà amb totes les organitzacions nacionals i locals que vulguin participar-hi. La COS vol així millorar la visibilització del discurs independentista d’esquerres i augmentar al mateix temps el nivell de consciència obrera i de formació sociolaboral dels treballadors.

Els canals de difusió de la campanya seran la xarxa i els piquets informatius formats per entre dues i cinc persones en centres de treball en general (polígons, fàbriques, centres sanitaris i d'ensenyament, etc.), transport públic, campus, mercats, manis, etc. D’aquesta manera, la COS ja ha començat a fer una crida perquè es faci difusió del material als respectius llocs de feina i a organitzar piquets informatius per repartir-lo, així com a contactar amb altres organitzacions per fer piquets unitaris, xerrades, assemblees i actes de carrer.

El sindicat treballa també per organitzar jornades de formació a diverses poblacions amb l’objectiu que el màxim de treballadors estiguin “conscienciats, organitzats i mínimament protegits” ja que “no volem que ningú s’arrisqui més del necessari i pugui perdre el seu lloc de feina per no fer les coses ben fetes”. “La responsabilitat i la solidaritat, en aquests temes, són fonamentals”, assegura Bravo.

- Díptic de la campanya contra la temporalitat

- Cartell de la campanya
Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid