Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llengua
Obren un expedient policial a una estudiant per parlar en català a l'aeroport

"Estamos en España y si no te has leído la constitución no es mi problema, pero estás obligada a hablarme en la lengua del pais. El catalán solo es un dialecto del español, y eso es una falta de respecto a la autoridad!"

25/11/2011 Llengua
Dilluns passat, en el rutinari control de seguretat de l'aeroport, el guàrdia civil de torn va demanar a una estudiant manresana que obrís la maleta, dirigint-se en castellà. L'estudiant va adreçar-se a l'agent en català,  cosa que va semblar molestar-li, ja que li va demanar que fes el favor de parlar-li en castellà, al·legant que ell ni m’entenia, ni tenia perquè fer-ho.

L'estudiant comenta que "procurant mantenir-me respectuosa li vaig recordar el meu dret d’expressar-me en la meva llengua materna dins el meu territori". En aquest moment, l'agent es va exaltar i va sentenciar "Estamos en España y si no te has leído la constitución no es mi problema, pero estás obligada a hablarme en la lengua del pais. El catalán solo es un dialecto del español, y eso es una falta de respecto a la autoridad!". Acte seguit, el guàrdia civil li va la documentació i li va obrir un expedient policial.

Per no complicar la situació i no acabar perdet el vol, l'estudiant manresana va accedir a la seva reclamació "amb una gran ràbia continguda", segons remarca.

Davant d'aquest fet, l'estudiant assenyala que ser víctima d’una demostració de prepotència i arrogància que tapava la ignorància i intransigència lingüística del guàrdia civil en qüestió, tot dient que  "en qualsevol cas voldria que els responsables policials adeqüessin aquells que han de ser servidors públics del nostre país"

Ara a Lille, ciutat al nord de França on realitza el seu Erasmus, l'estudiant espera rebre la notificació de l'esmentat expedient. "Després dels resultats històrics obtinguts pel PP a les eleccions generals, en una època de crisi econòmica on als joves se’ns fa especialment difícil d’aconseguir feina, encara més en el meu gremi, el de l’arquitectura".
Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid