Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
20-N
LAB qualifica d'"èxit sense precedents" la victòria electoral d'Amaiur

El sindicar de l'esquerra abertzale assegura que "ens trobem davant d'un pas important en el procés d'alliberament nacional i social del País Basc"

23/11/2011 Política
La coalició de l'esquerra independentista basca Amaiur va obtenir uns resultats "espectaculars" diumenge passat, un "èxit espectacular del poble treballador basc que se suma a l'aconseguit el maig del 2011 quan va aconseguir ser la força amb més alcaldes i regidors del País Basc". És la valoració que el sindicat LAB ha fet dels resultats de les eleccions espanyoles. El diputat electe per Biscaia, Iñaki Anitgüedad, és un històric d'aquest sindicat, que subratlla que el basc és l'únic territori de l'Estat "on ha guanyat l'esquerra transformadora".

Amaiur va aconseguir 333.000 vots (el 22,08% dels vots) en les quatre províncies del País Basc Sud (sota administració de l'estat espanyol), convertint-se en la força política amb més parlamentaris del País Basc, amb set diputats.

Segons el sindicat de l'esquerra abertzale, aquests fets "demostren que el País Basc és un poble que lluita per tenir veu pròpia, en l'aspecte social i polític, amb una realitat específica i diferent". En aquest sentit, assegura que "ens trobem davant d'un pas important en el procés d'alliberament nacional i social del País Basc" tot i admetre que "el camí serà llarg".

El 7 de gener hi ha prevista una gran manifestació a Bilbo per exigir el respecte als drets dels presos i refugiats polítics bascos.
Valora
Rànquings
  1. Èxit d'assistència a la XXIII edició dels Premis Joan Coromines a Mataró
  2. El veïnat i l’ANC de Sant Just Desvern mantenen la mobilització davant la inacció del govern municipal sobre l’agressió policial
  3. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora un retrat calidoscòpic"
  4. L’altre centre de tortura de la Via Laietana
  5. La Fundació Randa commemora els 50 anys de la Plantada de Xirinacs davant la Model
  6. Poble Lliure i La Forja convoquen un acte polític nacional per “fer foc nou” a l’independentisme d’esquerres
  7. Pensar i fer (4). El joc institucional
  8. Manifestació a Alacant: “Defensem la llengua, Som País Valencià”
  9. Crida a omplir Urquinaona per exigir millores laborals a Educació
  10. Manifestació a Badalona contra el desallotjament més gran de Catalunya: 400 persones poden acabar al carrer d'un sol cop
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid