Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
20-N
LAB qualifica d'"èxit sense precedents" la victòria electoral d'Amaiur

El sindicar de l'esquerra abertzale assegura que "ens trobem davant d'un pas important en el procés d'alliberament nacional i social del País Basc"

23/11/2011 Política
La coalició de l'esquerra independentista basca Amaiur va obtenir uns resultats "espectaculars" diumenge passat, un "èxit espectacular del poble treballador basc que se suma a l'aconseguit el maig del 2011 quan va aconseguir ser la força amb més alcaldes i regidors del País Basc". És la valoració que el sindicat LAB ha fet dels resultats de les eleccions espanyoles. El diputat electe per Biscaia, Iñaki Anitgüedad, és un històric d'aquest sindicat, que subratlla que el basc és l'únic territori de l'Estat "on ha guanyat l'esquerra transformadora".

Amaiur va aconseguir 333.000 vots (el 22,08% dels vots) en les quatre províncies del País Basc Sud (sota administració de l'estat espanyol), convertint-se en la força política amb més parlamentaris del País Basc, amb set diputats.

Segons el sindicat de l'esquerra abertzale, aquests fets "demostren que el País Basc és un poble que lluita per tenir veu pròpia, en l'aspecte social i polític, amb una realitat específica i diferent". En aquest sentit, assegura que "ens trobem davant d'un pas important en el procés d'alliberament nacional i social del País Basc" tot i admetre que "el camí serà llarg".

El 7 de gener hi ha prevista una gran manifestació a Bilbo per exigir el respecte als drets dels presos i refugiats polítics bascos.
Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  5. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid