Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Prop de 700 persones es manifesten a Lleida per la Independència i contra les retallades

La CUP de Lleida, Maulets i la CAJEI van aplegar més persones que l'acte institucional

 

Prop de 700 persones van manifestar ahir pels carrers del centre de la ciutat de Lleida, convocades per la CUP l'Assemblea de Joves i Maulets, en la que ha estat la setzena edició d'aquests actes i una de les convocatòries més concorregudes dels darrers anys. Una assistència molt superior a la que ha tingut l'acte institucional que l'Ajuntament de la ciutat havia programat a la Seu Vella a la mateixa hora.

12/09/2011 01:17 Política

 A part de la nombrosa assistència, els organitzadors van valorat molt positivament el gran nombre d'entitats i associacions de tota mena que van decidir dur a terme l'ofrena de la Diada a l'Edifici del Roser, tal i com l'esquerra independentista havia reclamat, davant l'intent del PSC d'acabar amb les ofrenes en aquest indret simbòlic i traslladar-les a la Seu. 

En aquest sentit, aquest any moltes de les entitats i partits que l'any passat havien acudit a la convocatòria municipal, aquest anys han decidit arraconar al PSC en el seu intent d'acabar amb el Roser com a espai preferent de memòria de la ciutat, assistint a l'antic convent, que durant tot el matí s'ha convertit en l'epicentre de la Diada.

Pel que fa a la convocatòria dels actes de l'esquerra independentista, un acte polític que va cloure la tradicional manifestació a l'Av. Blondel, on els diferents oradors van traslladar la necessitat de plantar cara a les retallades socials que el govern de la Generalitat ve duent a terme en el que és una ofensiva sense precedents per desmuntar l'estat del benestar i finiquitar les conquestes socials aconseguides al llarg de moltes dècades. Rubén Cobo, que va intervenir en nom de la CUP i Daniel Cuit que ho va fer en nom de l'Assemblea de Joves, va exigir la finalització de les retallades i la necessitat de continuar la pressió al carrer per atura-les tot i cridant a la mobilització constant i la fermesa de les classes populars de la ciutat.

 Diverses actuacions musicals i grups de cultura tradicional i popular van amenitzar l'acte polític, que s'ha clos amb un vermut i un dinar popular a la Plaça del Dipòsit, amb l'assistència d'un centenar de persones.

 

lleisa11sw

 

Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid