Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'MDT obre els actes de l'Onze a Girona amb una xerrada en defensa del marxisme

El Moviment de Defensa de la Terra (MDT) va donar el tret de sortida ahir als actes de Girona amb motiu de la Diada Nacional amb una presentació del seu darrer opuscle, "En defensa del marxisme" [pdf].

Fins a una trentena de persones van assistir a la xerrada, que es va realitzar a la Casa de Cultura de Girona. Presentada per la regidora de la CUP a Banyoles, Sandra Pazos, l'acte va comptar amb les intervencions d'Albert Botran, militant de l'MDT i regidor de la CUP a l'Ajuntament de Molins de Rei, i Xavi Oca, militant de l'MDT, de la CUP a Sabadell i professor de secundària. 

08/09/2011 11:41 Política

 

En el marc de la commemoració de la Diada de l'11 de setembre d'enguany, l'MDT nord-oriental va organitzar aquesta xerrada, que es va desenvolupar sota el títol "En defensa del marxisme. Eines per a la transformació de la realitat actual", i que va comptar mdt_003amb una bona assistència de públic, majoritàriament jove.

Botran va fer un repàs històric del marxisme des del PSAN i IPC i va explicar en quina situació es troba actualment i com utilitzar-lo per formular alternatives, mentre que Oca es va centrar en la teoria del marxisme i en aquest sentit va desenvolupar alguns capítols del manual, com el materialisme, la dialèctica, la tàctica i estratègia, el paper del partit i les "desviacions".

L'opuscle, de 40 pàgines d'extensió, defineix el marxisme, explica què és el materialisme, analitza les relacions socials i el sistema productiu, així com el fet nacional i l'opressió nacional. Al seu torn, aprofundeix en el significat del materialisme militant i la dialèctica i dedica un capítol als dogmatismes i als apriorismes.  Cal destacar també els capítols dedicats a errors i desviacions, al reformisme, al tacticisme i a l'esquerranisme. Segons l'historiador Agustí Barrera, que va analitzar l'opuscle en un article d'opinió a Llibertat.cat, un text d’aquestes característiques "serà, alhora que un bon text de formació, la demostració de la vitalitat política de l’EI". Així mateix, assegura que "aquest és el text que algú havia de gosar d’escriure, que ens era necessari, perquè en aquests temps d’ofensiva de la dreta liberal, de desorientació i submissió ideològica a les veritats oficials del sistema, és necessari el rearmament ideològic per a la batalla de les idees".

Per saber-ne més:

En defensa del Marxisme

L'MDT edita un opuscle sobre el marxisme  

 

Rànquings
  1. Suspès un concert d'una banda militar al Castell de Calonge per una protesta independentista i la pluja
  2. La CUP reclama la incoació d'expedients per a determinar i sancionar els responsables de les irregularitats denunciades a l'empresa comarcal de residus NORA SA
  3. SIXENA: el 155, encara
  4. Recorden que l'obra de teatre on es ridiculitza el català va representar-se a l'antiga presó model de Barcelona on centenars de catalanistes i independentistes van complir condemna
  5. El català, llengua nacional dels Països Catalans
  6. Decepcions polítiques, una constant en la història
  7. Convoquen una concentració a Calonge contra la presència de l'exèrcit espanyol
  8. Fa 7 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  9. La revolta popular a Vic aconsegueix celebrar una festa del poble i per al poble, sense bisbes ni fatxes
  10. Ens prenen la terra, ens prenen la vida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid