Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Endavant presenta la campanya "Tenim la Paraula: a Mallorca en català"

Endavant (OSAN)  Mallorca ha presentat la campanya "Tenim la paraula: a Mallorca en català", pensada per denunciar i combatre la inèdita persecució política que està patint el català per part de les institucions públiques de Mallorca i de les Illes Balears.  (veure vídeo)
 
Segons l’organització, mai s’havia anat tan lluny, i està forçant el nostre poble a desobeir la llei per poder viure amb normalitat en la nostra llengua. Per a Endavant, a Mallorca tant el castellà com qualsevol altre idioma, conviuen amb normalitat amb la llengua pròpia, el català.

28/09/2011 02:55 Llengua
El col·lectiu entén que les agressions que està patint la nostra llengua estan dirigides des de Madrid, però les executen les principals autoritats públiques locals: el president del Govern balear, José Ramón Bauzá, la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, o el batlle de Palma, Mateo Isern, entre d’altres. 
 
Endavant considera que disposen del suport i la instigació dels sectors més ultres del PP i de Balears, com l’exbatlle de Calvià i conseller de Turisme, Carlos Delgado, o l’expresident del Círculo Balear, Jorge Campos, recentment convertit en director de la Fundació pel Desenvolupament Sostenible. 
 
El català no havia estat mai tan perseguit a Mallorca d’ençà de la mort del dictador Francisco Franco, i per això, Endavant Mallorca enceta la campanya “Tenim la paraula: a Mallorca en català!”, amb la qual espera animar el nostre poble a continuar-la parlant amb normalitat i a practicar la insubmissió sobre qualsevol ordenança, decret o llei que vagi en contra de la llengua. L’organització fa una crida a defensar fins al final la presència del català dins l’administració pública, tot exigint-lo com a requisit i no com a mèrit. I anima als companys i companyes de Ràdio i Televisió de Mallorca a seguir emetent fins al darrer dia. També dóna suport als treballadors i treballadores d’IB3 que continuen fent una programació íntegrament en català, així com als professors i alumnes, perquè defensin la presència del català a les aules. Endavant també defensa la Llei de Normalització Lingüística, aprovada el 1986.

Segons l’organització, aquestes i moltes altres lluites s’han obert camí a Mallorca en els darrers mesos davant les amenaces polítiques i empresarials. Per això, Endavant fa pública aquesta campanya participativa i oberta a tothom que es vulgui sumar a la defensa de la llengua que ens identifica com a poble. El col•lectiu editarà material propagandístic, elaborarà productes audiovisuals, documentarà les agressions que s’estan duent a terme i, en definitiva, farà tot el possible per evidenciar la gravetat de la situació i la necessitat d’actuar i mobilitzar-se des d’una perspectiva global contra els atacs al català. Aquí podeu veure l’espot de la campanya:
Rànquings
  1. Cal reconstruir la unitat estratègica cap a la independència amb rebel·lia i realisme
  2. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. USTEC·STEs (IAC) demana a TV3 una rectificació del programa 30 minuts sobre l'escola inclusiva
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  9. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans denuncia l’espoli de les obres de Sixena i exigeix que romanguin al MNAC
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid