Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP demana a l'alcalde de Mataró que despengi la bandera espanyola i el retrat del Borbó

La CUP ha demanat a l'alcalde de Mataró, Joan Mora, que durant la Festa Major de les Santes retiri la bandera espanyola de l'Ajuntament i la foto del rei espanyol, "cap suprem de l'exèrcit d'ocupació", que presideix la Sala de Plens.

 

En una carta adreçada a Mora, el regidor i portaveu del grup municipal de la CUP, Xavier Safont-Tria, li comunica que amb la celebració de Les Santes, l'Ajuntament es convertirà en el centre de la festa popular i que la bandera espanyola que hi oneja "és un símbol imposat pels borbons, qüestionat durant els dos períodes republicans i que, tot i els canvis introduïts en l'ordre constitucional postfranquista, continua essent un símbol que genera malestar i crispació social".

20/07/2011 15:58 Drets i Llibertats

Al seu torn, també li recorda que l'actual llei de banderes, del 1981, vincula la bandera espanyola a la idea de la "unitat i integritat de la nació espanyola", un objectiu que també fixa per a l'exèrcit espanyol, tal com estableix l'article 8 de la Constitució espanyola.

 

En aquest sentit, la CUP considera que per superar "aquestes limitacions democràtiques i les imposicions simbòliques, cal trobar un mínim comú denominador en allò que uneix tota la ciutadania" i defensa que hi hagi només les banderes de Mataró i Catalunya.

Convida els mataronins a penjar l'estelada al balcó

D'altra banda, la formació també es dirigeix als ciutadans de Mataró per desitjar-los una bona festa major i els insta a engalar els balcons amb la bandera estelada "om a símbol que arraconi la xenofòbia i l'espanyolisme i que reafirmi la catalanitat". Al seu torn, lamenta "l'immobilisme" de PSC-PSOE, PP, ICV i CiU perquè "continuen insistint en la nostra submissió al marc jurídic i constitucional espanyol". "Que ningú no es confongui", alerta, "aquestes mateixes formacions són les que, amb els seus vots, fan possible que durant Les Santes i tot l'any segueixi onejant la bandera espanyola al terrat de l'Ajuntament".

La CUP sosté que penjant l'estelada es farà visible "que a Mataró hi ha molta gent que ja hem decidit que cal avançar cap a la independència, que no ens conformem amb les engrunes de l'Estatut i que tenim clar que el nostre benestar social i la superació de la crisi només seran possibles si tenim un estat propi al servei de les classes populars".

Per saber-ne més:

La CUP de Mataró presenta la campanya "Posa't l'estelada" 

L'Ajuntament de Mataró requisa cartells d'un casal d'avis perquè inclouen l'estelada 

 

Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  4. Qui té por de Daniel Cardona?
  5. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  6. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  7. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
  8. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  9. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  10. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid