Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els barris de Natzaret i el Grau de València aïllats per la cursa de Fórmula 1

Els maquinistes del Metro faran vaga els dies de la cursa. Les entrades a preu de saldo, ja que la venda és molt dolenta
Els veïns i veïnes dels barris de Natzaret i el Grau han demanat l'Ajuntament de València que traslladi les curses de cotxes al circuit de Xest a causa dels problemes de mobilitat i soroll que generen la celebració d'aquestes proves. Asseguren que se senten engabiats i troben indignant haver d'ensenyar el DNI per entrar al seu domicili.

21/08/2008 01:43 Territori

Dins del perímetre de seguretat que aplega els barris dels Cabanyal, Canyamelar, Grau, Natzaret i Ciutat dels Arts i els Ciencies, el que suposa una mica més de 300 hectàrees, ja s'han generat pèrdudes econòmiques, es tracta dels bars on va la gent que treballa en aquesta zona i ha deixat d'anar-hi pels impediments que troba.

La part sud del circuit urbà està situada molt prop de Natzaret i, a conseqüència d'això, els veïns més pròxims al traçat ja van sofrir molèsties durant les proves de Fórmula 3 i el campionat de Open GT, celebrat fa un mes.  Per aquest motiu, l'Associació de Veïns ja va proposar habilitar un carril per a vehicles d'emergència i transport públic en el pont que connecta el camí de Les Moreres amb la Ciutat de les Arts i les Ciències, desviant d'aquesta forma el trànsit de vehicles a la V-30.

A les queixes pel col·lapse circulatori dels dies previs a l'estrena del circuit, on els veïns asseguren que els talls de més de cent carrers van comportar un augment en el temps de desplaçament, s'uneix la preocupació per l'aparcament dels més de 43.000 cotxes que arribaran per la Fórmula 1, si l'aparcament habilitat a Les Moreres té un aforament de 3.000.

Per altra banda, les organitzacions veïnals sol·liciten a l'Ajuntament informació sobre la contaminació atmosfèrica que produïxen les carreres, ja que per proximitat consideren que pot suposar un risc perjudicial per a la salut. Aquesta informació acompanya a la sol·licitada per veïns de Natzaret sobri els decibels que suportaven pel soroll dels motors, l'alternativa a traslladar les graderies sud que estan en la part inundable de l'antiga llera del Turia i la instal·lació d'un pas elevat per als vianants pel pont del ferrocarril.

Davant aquesta situació, l'Associació critica la poca informació rebuda des de l'Ajuntament, i recorda que només va mantenir una reunió amb el cap de la Policia Local, Andrés Rabadán, en la qual no es va donar solució als problemes exposats pels afectats. En aquest sentit, Moltó exigeix que els veïns siguin coneixedors dels costos que va suposar el desviament de deu línies d'autobusos i els serveis prestats per bombers, policia i transport públic.

Per la seva banda, la plataforma d'organitzacions veïnals, ecologistes i socials "Fórmula Verda" ha afegit problemes com les molèsties del tràfic aeri causat per les cadenes de televisió que retransmeten les carreres o la col·locació d'un heliport VIP prop d'aquests barris.

Els components de la plataforma exigeixen al consistori valencià que si no se solucionen aquests problemes,  que el proper any la traslladin al circuit de Xest, ja que valoren que reuneix millors condicions per a les carreres i no provoca perjudicis als habitants de València. 

El Pla d'Emergències Exterior del circuit de Fórmula 1 de València contarà amb 8.000 persones 
Més de mil policies nacionals espanyols, tres mil guardia civils, mil cinc-cents policies locals, cent agents de la CNP adscrites a la Generalitat valenciana, dos-cents voluntaris i la resta bombers i personal sanitari. 

Vaga dels maquinistes del Metro 
El Sindicat Ferroviari Independent (SIF) de Metrovalencia ha convocat una vaga aquest cap de setmana. Així, a les restriccions del trànsit dins la ciutat s'hi sumarà la vaga del metro, per la qual cosa, si no hi ha canvis, les condicions de mobilitat seran complicades. 

El primer dia d'entrenaments del premi, el 22 d'agost, el sindicat ha convocat aturades des de les 8 del matí fins a mitjanit; el dissabte 23, la vaga començarà a les dotze de la nit, es treballarà de les cinc fins a les vuit, i es continuarà la vaga des de les vuit fins a mitjanit. Diumenge l'horari d'aturades serà el mateix, però la vaga finalitzarà a les vuit del vespre.

Cal remarcar que en alguns dies de juliol i principis d'agost, el treballadors del Metro també han fet vaga. Esls maquinistes reclamen a la direcció de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) comissions per productivitat i millores laborals. Les mobilitzacions van començar a principis del 2008, i es van intensificar-se durant les falles. 

Les entrades a preu de saldo, ja que la venda és molt dolenta
És impossible conèixer el nombre d'entrades que poden adquirir-se encara de les 112.771 places amb les quals conta el circuit. A més, s'han ofert informacions contradictòries en els últims dies. Informacions oficials asseguren que s'havien venut pràcticament totes les entrades, però això no és cert, ja que es comenta en el sector de l'hosteleria que s'estan fins i tot regalant les entrades. A més a més, moltes agències de viatges que veuen com se'ls esgota el temps per a col·locar les entrades ja adquirides, les oferixen a un preu reduït (fins a de el 50% menys) incloses en paquets de viatges a València o poblacions del voltant com Cullera. El Corte Inglés, Bancaixa o Extratours encara estaven en disposició de vendre entrades, en la pràctica totalitat de les tribunes, a qui estigués interessa.

Els barris de Natzaret i el Grau de València aillats per  la cursa de Fórmula 1S'oculta la realitat
L'altra cara del famós circuit de Fórmula 1 de València. Part de darrere de les naus la façana principal de les quals recau en el carrer Juan Verdeguer, i que en el seu temps (anys 30) es van situar allí aprofitant la proximitat amb l'estació del Grau. La seva part de darrere, feta pols, dóna a les obres del famós circuit de Fórmula 1 amb el qual ens picaran a soroll als veïns del barri perquè gaudeixin els quals poden pagar un pastón per les entrades  

Per saber-ne més:
La diputació de Castelló compra entrades de la Fórmula 1 de València per 112.500 euros. Llibertat.cat 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid