Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'única llibreria catalana de París tancarà les portes a causa de dificultats financeres

Aquesta situació recorda la de la Llibreria Catalana de Perpinyà. Primer itinerant, a bord d'un camió, ha conegut diverses adreces perpinyanenques, entre 1982 i 1985, any on en què va ocupar la Plaça Joan Payrà, a prop de la plaça Catalunya
 
La Llibreria Pam de Nas, que és l'única llibreria catalana i occitana de París, és una veritable institució, que acabarà tanmateix la seua activitat. L'abril de 2010 ja es va alertar d'uns problemes de pressupost. D'ara endavant, els dies de l'establiment són comptats, ja que el 30 de juny, el seu director, Jean-François Coche, que va rebre el 2006 la més alta distinció catalana, la Creu de Sant Jordi, abaixarà definitivament la cortina.

16/05/2011 10:46 Cultura
En 35 anys d'existència, la llibretera del 30, carrer dels Grans Augustins de la capital francesa, ha constituït un fons català i occità molt important. Es tracta de diversos milers d'obres, ja que l'últim dels dos fons aplega 5000 referències i constituiria una base o un complement preciós per a una biblioteca o un centre d'estudis occitans. Coche es mostra disposat a ajudar un projecte d'aquest tipus, ja que aquest conjunt gaudeix de coherència i "seria una llàstima haver-lo d'escampar!". La casa, oberta el 1977, s'ha trobat amb els esculls habituals de les llibreries especialitzades, però la verdadera raó d'aquest tancament, està vinculada a la voluntat del propietari dels llocs de multiplicar el preu del lloguer per tres.
 
Aquesta situació recorda la de la Llibreria Catalana de Perpinyà. Primer itinerant, a bord d'un camió, ha conegut diverses adreces perpinyanenques, entre 1982 i 1985, any on en què va ocupar la Plaça Joan Payrà. Des de 2010, un grup facebook intenta recolzar aquesta petita institució, amb el suport de més de 4300 membres, en una cadena de solidaritat que demostra un afecte segur del públic.
 
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. "Temps de mobilització"
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. “Esquerres”, identitats, tabús.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid