Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
“Necessitem la CUP per fer de Vic la ciutat cohesionada i estructurada que tots desitgem”

“No canviarem el nostre rumb per esgarrapar quatre vots. Volem ser els portaveus dels vigatans”. Amb aquestes paraules iniciava l'alcaldable de la CUP a Vic, Georgina Rieradevall, la presentació de les propostes electorals de la CUP de Vic dissabte al vespre a l'auditori Unnim de la Rambla Hospital de Vic.

I és que després de tancar la campanya “Digui, digui”, creada per escoltar les queixes, suggeriments i propostes dels ciutadans de Vic, la CUP les ha recollit en el seu programa electoral.

08/05/2011 16:50 Política
Diversos representants de la CUP de Vic van explicar els principals eixos i propostes del programa electoral, acompanyant les explicacions amb breus vídeos explicatius. A més, Guillem Soler i Àlex Pujols van amenitzar l'acte amb unes notes musicals.
 
Alan Costa va explicar les propostes més importants al voltant del patrimoni històric avisant que “seguirem de prop el procés de rehabilitació de les Adoberies i hi donarem un ús cultural i turístic respectuós amb el seu origen”. A més, la CUP proposa col·locar senyalitzacions als llocs emblemàtics de Vic, organitzar itineraris teatralitzats, o la creació d'un Museu Històric de la ciutat.
 
Un altre dels eixos de la CUP de Vic és impulsar la participació, “no es tracta de consultar coses puntuals, s'ha de traspassar a les persones el poder que els pertoca”, deia Nil Puigvila. La CUP aposta pels pressupostos participatius, o per convertir el Consell de Ciutat en un espai de democràcia vertadera. La CUP de Vic, a més, donarà suport econòmic i logístic a les associacions de veïns.
 
“La transformació real passa per canviar les estructures de poder”, deia Pol Serrabassa, fent referència a la cohesió social. La CUP, però, com a projecte independentista i d'esquerres, dins el seu programa també recull la voluntat de lluitar per una societat justa i socialment igualitària, “no esperarem la independència asseguts”, deia la candidata, Georgina Rieradevall. La CUP promourà la cultura popular, vetllarà per assegurar la normalització lingüística, denunciarà públicament tots els atacs als nostres drets nacionals, treballarà per la recuperació de la memòria històrica i engegarà un procés participatiu a través de pobles i ciutats per elaborar la redacció de la Constitució Catalana.Pel que fa al model econòmic, la CUP de Vic defensa fermament el comerç de proximitat. Laura Andreu va explicar que les propostes són rehabilitar el Mercat Municipal rebaixant-lo a peu de carrer, ampliar el mercat setmanal del dissabte fins al carrer Verdaguer, i establir convenis de cooperació i donar incentius al comerç de proximitat.
 
L'actual regidora de l'Ajuntament de Vic, Laia Jurado, va recordar que la CUP va iniciar la Festa de la Cultura Popular que ara l'Ajuntament de Vic organitza dins els actes de la Festa Major. També va defensar que “els equipaments de Vic han de ser per tothom”.“La ciutat la formen totes les persones, independentment del barri on viuen i de quant temps fa que hi són”, deia Marc Barnolas. El membre de la CUP va remarcar la importància que tenen els barris per a ells, “són el motor de la transformació social.” Barnolas va recordar que la CUP hi ha destinat diners aquest últims quatre anys. La CUP creu, fermament, en la Guixa com a nucli independent.
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. Més d’un centenar d’entitats impulsen una campanya de suport a Roger Español davant el judici per les càrregues de l’1-O
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid