Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pagesos per la Dignitat Rural dóna suport a la CUP de Girona

Els dos partits han arribat a un acord, que es reflectirà en la llista electoral de la CUP de Girona i en aportacions programàtiques.
 

Aquest dissabte 26 de març ha tingut lloc al mercat setmanal de la Devesa de Girona un acte que simbolitza l'acord entre la CUP de Girona i el PDR. L'acte ha consistit en una parada informativa, en què s'ha aprofitat per oferir la degustació de productes agroalimentaris de les comarques gironines, reivindicant així la producció local del territori.

27/03/2011 12:46 Política

El PDR es va presentar a les passades eleccions autonòmiques reivindicant la dignitat de la pagesia, la viabilitat del sector primari a Catalunya i la defensa del territori, entre d'altres eixos. En aquestes eleccions municipals, a Girona, aquest partit ha decidit donar suport a la CUP, una entesa que es materialitzarà amb la inclusió d'un membre del PDR a la llista de la CUP, i amb la seva aportació de propostes programàtiques.

Segons ha afirmat Pau Rubio, membre del PDR, han arribat a aquest acord com a mostra de sintonia entre les dues formacions pel que fa a polítiques de preservació del sector primari a Girona, i davant la necessitat de preservar el territori, donar suport a la població pagesa que encara resisteix al municipi de Girona. Rubio també ha destacat la conveniència de conscienciar la població sobre què es menja, d'on prové, com ha estat produït i quin és el cost ambiental, econòmic i social de la producció massiva que es distribueix a les grans superfícies.

Per la seva banda, els números 1 i 2 de la CUP, Jordi Navarro i Anna Pujolàs, han posat l'accent en la necessitat de recuperar la noció territorial de la població urbana del municipi de Girona, preservar l'espai agrícola i forestal que hi ha a Girona i trencar el desequilibri que hi ha actualment entre la realitat purament urbana de la ciutat i l'entorn rural hi ha a Girona. En aquest sentit Navarro afirma que "cal que el conjunt de gironins i gironines reivindiqui el territori del nostre terme municipal, que s'hi senti identificat i que plegats treballem per preservar-lo, sobretot donant més protagonisme als pagesos i pageses gironins".

Amb aquest aquest acord ja són dues les formacions (Reagrupament i PDR) que han decidit donar suport a la CUP, i aportar el seu bagatge i capital humà a la candidatura independentista. D'altra banda, la setmana passada va presentar-se un manifest en què diverses personalitats i persones del teixit associatiu de la ciutat es posicionen a favor que la CUP obtingui representació.

Per saber-ne més:

La CUP presenta l'equip que es mullarà per Girona 

La CUP de Girona fa una crida perquè els independentistes s'uneixin al projecte 

Reagrupament fa públic el seu suport a la CUP de Girona 

La CUP podria obtenir dos regidors a Girona, segons un sondeig de la formació 

Rànquings
  1. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  2. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  3. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  6. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  7. 25 d'abril de 1707: 319 anys de resistència
  8. Un llampegueig de la història de les germanes Serra
  9. La Franja de Ponent s’incorpora al Correllengua Agermanat en defensa d’una llengua “en emergència extrema”
  10. ✊ NOVETAT EDITORIAL!
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid