Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Universitat d'Alacant acull una escultura en commemoració de la Batalla d'Almansa

Dimarts passat es va va col·locar l'escultura al campus de la Universitat d'Alacant que té unes dimensions de 2,90 x 10 x 1,20 metres i un pes de 4 tones i mitja.

L’alcoià Antoni Miró ha donat  l'escultura en commemoració de la Batalla d’Almansa del 25 d’abril de 1707, que va enfrontar els exèrcits borbònics de Felip V i els austriacistes de l’arxiduc Carles d’Àustria. Aquesta escultura s’ha instal·lat a la font situada al costat de l’edifici de Filosofia i Lletres III del campus de Sant Vicent, i té el títol Almansa 1707.

11/02/2011 02:44 Cultura

La donació d’aquesta escultura està acompanyada del quadre Les Nigerianes, i d’una col·lecció de 80 gravats digitals que formaran part del fons del MUA.

Antoni Miró ha volgut mostrar en l’escultura –inspirada en l’obra que el pintor Ricardo Balaca va pintar el 1862– la retirada de tropes, amb soldats portant els ferits i morts, que va convertir la campanya en una carnisseria i que va comportar l’inici de la pèrdua de la condició de regne de València. 

Després de la inauguració, al Museu de la Universitat d’Alacant va tenir lloc una taula redona amb el títol “Històries (de la nostra història): l’art valencià contemporani i Antoni Miró” amb la presència del crític i historiador d’art Daniel Giralt-Miracle, l’escriptora i periodista Isabel-Clara Simó, el comissari de l’exposició antològica sobre Miró “Històries (de la nostra història)” i director del Secretariat de Cultura, Carles Cortés, a més del mateix artista Antoni Miró.

Font: alcoiacomtat.cat

Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  7. Habitatge o caos
  8. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. Les Sis Hores de Cançó de Canet de 1976 reuneixen 60.000 persones en una gran festa de cultura i reivindicació nacional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid