Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CAL lamenta el tancament definitiu de la llibreria Ona

La Coordinadora d’Associacions per la Llengua (CAL) lamenta el tancament de la històrica llibreria Ona, que va obrir les seves portes durant la dictadura (1962)  i que va resistir la persecució del franquisme defensant la llengua i la cultura catalana així com els drets nacionals del país.

L’entitat denuncia que l’emblemàtic establiment de la Gran Via de Barcelona ha tancat les portes aquesta setmana sense que el govern de la Generalitat hagi mogut fitxa per treure-la de la situació de fallida en què es trobava. La CAL entén que una de les poques llibreries dels Països Catalans que continuava venent literatura exclusivament en català no podia morir davant la indiferència del govern de la Generalitat.

01/10/2010 19:01 Llengua
En aquest sentit, l’associació considera que el departament de Cultura i Mitjans de Comunicació hauria pogut buscar una sortida a la seva delicada situació i que, per exemple, la llibreria no s’hauria d’haver vist de nou relegada de les importants comandes institucionals de què gaudeixen d’altres llibreries. La CAL lamenta que el poc interès de l’executiu català, sumat a d’altres factors més lligats al mercat editorial, hagin conduit al tancament d’una llibreria que va jugar i encara jugava un paper cabdal en la plena normalització del català.  

 

Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  9. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  10. Tres militants de l’Esquerra Independentista detinguts a Osona en una acció contra el model de grans distribuïdores
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid