Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Figueres condemna les agressions nazis patides la vigília de la Diada

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Figueres condemna les agressions que es van produir durant la revetlla de la Diada i exigeix que l’Ajuntament reaccioni amb fermesa. De moment ja s’han presentat dues denúncies als Mossos d’Esquadra i la formació no descarta que se’n presenti alguna més.

Els fets es van produir pels volts de les quatre de la matinada quan un petit grup de joves amb simbologia nazi va irrompre a la plaça de l'institut Ramon Muntaner on s'estava desmuntant el concert que Maulets havia organitzat per commemorar l'Onze de Setembre.

17/09/2010 15:37 Drets i Llibertats

Els individus van agredir un menor d'edat amb una cadena, i tot seguit van tirar a terra el mobiliari que encara restava a la plaça mentre amenaçaven als joves que estaven recollint. Davant la petició que abandonessin la plaça, els agressors van respondre amb una nova agressió i més amenaces. Finalment, van marxar proliferant crits feixistes i espanyolistes.

L’endemà es van presentar dues denúncies als Mossos d’Esquadra, i un dels agressors ja ha estat identificat ja que ja tenia antecedents.

Per la CUP no es tracta d’un fet aïllat, sinó que té relació amb la proliferació de banderes feixistes en les celebracions de victòries de la selecció espanyola i amb l’aparició de pintades racistes i antidemocràtiques a algunes parets de la ciutat. És per això que la candidatura exigeix a l’Ajuntament que reafirmi el seu compromís amb la democràcia netejant amb la màxima celeritat totes les pintades feixistes que embruten les parets de Figueres i que es presenti com a acusació particular en el cas d’aquestes últimes agressions.

La CUP considera que no es poden tolerar les actituds violentes i antidemocràtiques i que tota la societat les ha de rebutjar amb fermesa.

Per saber-ne més:

La Diada Nacional arreu del territori. Recull de cròniques i marxes de torxes

Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  8. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid