Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manifestació contra el quart cinturó el 3 d'octubre a Sabadell

També es presentarà un recurs d'alçada contra la resolució del Ministerio de Medio Ambiente que convalida les consultes ambientals del 2004.
 
Sota el lema "El Vallès sense el Quart Cinturó", la Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) ha decidit convocar una manifestació el diumenge 3 d'octubre a Sabadell. La concentració serà a la Plaça d'Antoni Llonch (estació d'autobusos i estació Sabadell Centre de RENFE, a tocar de Sabadell Rambla FGC) a les 11.30 h.

03/09/2010 01:11 Territori

A continuació començarà la manifestació, pels carrers de Tres Creus, Alfons XIII i Rambla, acabarà a la plaça del Doctor Robert amb la lectura de manifestos. El programa de la mobilització s'acabarà complementant amb altres activitats que s'estan dissenyant i programant. 

D'alta banda, La Campanya Contra el Quart Cinturó presentarà el 14 de setembre un recurs d'alçada contra la resolució del Ministerio de Medio Ambiente, Rural y Marino (MARM) del passat 23 de juliol . "Aquesta resolució és una peça clau en la manipulació administrativa que va possibilitar l'anunci d'informació pública de l'estudi informatiu del Quart Cinturó abans d'iniciar les consultes ambientals prèvis preceptives (consulteu la nostra nota de premsa de 16 de juliol, aquí)", segons manifesta la CCQC

I és que la resolució de 23 de juliol del MARM convalidà les consultes ambientals del 2004. Aquestes consultes havien caducat d'acord amb la legislació ambiental (RDL 1/2008, article 10.2), tal com ja reconeixia una resolució del mateix Ministerio del 22 d'abril de 2010. Alhora, aquestes consultes no varen comptar amb la preceptiva consulta a l'òrgan ambiental de la comunitat autònoma (RDL 1/2008, article 4.3).

La convalidació (el nom tècnic és "conservació d'actes i tràmits", regulats per l'article 66 de la Ley 30/1992), que s'ha aprovat al marge de la legislació ambiental, només és admissible en els casos en què la nova tramitació administrativa no aportaria cap novetat en la repetició del tràmit administratiu. Aquest no és el cas, ja que d'ençà del 2005 hi ha hagut una innovació significativa en l'àmbit legislatiu i de planificació sectorial i territorial que l'estudi informatiu obvia (Xarxa Natura 2000, Zones de protecció especial de l'ambient atmosfèric i Pla d'actuació per a la millora de la qualitat de l'aire als municipis declarats zones d'especial protecció, Directrius Nacionals de Mobilitat, Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona, Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya, Llei de protecció, gestió i ordenació del paisatge, Pla per la mitigació del Canvi Climàtic, Pla Territorial Parcial de la Regió Metropolitana de Barcelona...).

El tràmit de consultes prèvies que s’ha vulnerat, segons la CCQC, ja que hauria pogut permetre integrar tots aquest aspectes i d'altres en l'estudi d'impacte ambiental, que haurien condicionat l'estudi informatiu. La convalidació no fa més que alterar la tramitació ambiental i pervertir-la, tot obligant a fer aquestes observacions en forma d'al·legació, de manera que l'estudi informatiu pot acabar tenint, com té, una molt baixa solvència tècnica i seguretat jurídica. Per si no fos poc, la convalidació s'ha realitzat sense donar-ne trasllat a totes les parts comparegudes en les consultes del 2004 (una llarga llista d'administracions i entitats) i, per tant, crea indefensió jurídica. Així, la convalidació, a més d'estar absolutament injustificada, atempta de ple contra l'economia de tramitació administrativa que pretén protegir: tot es pot acabar amb l'obligació de refer tot el procediment.

És evident que aquest recurs comporta un increment de les demandes de revisió del procediment que haurà d'encarar el MARM després de l'anunci dimarts passat de la interposició d'un requeriment previ per part del Departament de Medi Ambient i Habitatge amb uns continguts molt similars als que presentem en el recurs de la Campanya. Hem d'esperar que, amb independència de l'opinió que genera aquesta infraestructura, alguns ajuntaments s'hi afegeixin per tal d'assegurar les garanties processals que tot projecte públic ha de tenir.D'aquesta manera, les presses electoralistes que han provocat forçar al límit de la legalitat (hauríem de dir il·legalitat) la tramitació administrativa es converteixen en els millors aliats de la Campanya Contra el Quart Cinturó i de la veritable defensa de l'interès públic.

Recollida de signatures en l'al·legació genèrica

Mentre les accions administratives i de mobilització es van accelerant, la recollida de signatures de suport a l'al·legació genèrica que ha preparat la Campanya Contra el Quart Cinturó va fent el seu curs. Amb l'arribada del mes de setembre i el retorn de bona part de la ciutadania a la seva quotidianitat, la recollida s’ha reactivat amb l'activació a la pràctica totalitat de municipis afectats i en d'altres més allunyats. Així mateix, la Campanya també ha integrat una nova modalitat d'adhesió a l'al·legació genèrica: el model d'al·legació per a associacions amb personalitat jurídica pròpia. Aquesta recollida es veurà potenciada per actes informatius als diversos municipis que estem programant.

Per saber-ne més:

La Campanya Contra el Quart Cinturó denuncia l'afany electoralista del PSC-PSOE 

La CCQC penja a la xarxa l'estudi informatiu del "Cierre de la autovia orbital de Barcelona" 

El Pla Metropolità de Barcelona neix amb la indefinició sobre el 4t Cinturó 

Acció contra el Quart Cinturó a Terrassa 

 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid