Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Kosovo enfortirà els separatistes d'arreu del món", diuen els estudiosos

El dictamen del Tribunal Internacional [pdf] legitimant la independència de Kosovo farà créixer les esperances d'altres territoris amb desitjos similars, segons assenyalen els experts."Enfortirà els separatistes d'arreu del món", diu el professor Edwin Bakker.
 
De fet, tots els diaris espanyols porten aquesta notícia a la portada, i d'entre ells, El Mundo titula: "La decisión de La Haia sobre Kosovo da alas al soberanismo".
 

22/07/2010 23:52 Internacional

En declaracions a l'agència de notícia internacional Reuters, Bakker es mostra clar: "Són males notícies per a un cert nombre de països on hi hagi moviments separatistes. Aquests potser veuen la sentència com una seriosa amenaça a la seva creença de que la integritat territorial és intocable". Bakker és el cap del programa de Seguretat i Conflicte a l'Institut de Relacions Internacionals Clingendael, a Holanda.

Bakker està d'acord que la sentència del Tribunal "enfortirà els separatistes d'arreu del món. Especialment en aquells casos en què hi hagi hagut enfrontaments amb repressions brutals, els afectats poden sentir que les seves possibilitats d'aconseguir un estat independent han crescut".

Milos Solaja, director del Centre de Relacions Internacionals de Banja Luka, a Bòsnia, opina que "és bastant clar que la sentència està obrint la qüestió de la sobirania nacional d'alguns territoris del sud-est d'Europa. Certament tindrà efectes sobre Bòsnia i la República Srpska, on aquest tipus de demandes estan creixent", ha afegit Solaja. "La sentència portarà de nou inestabilitat a la regió", ha sentenciat.

Per saber-ne més:

Declarar unilateralment la independència és legal, segons el Tribunal Internacional

Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Pels carrers de València i Alacant un sol crit: Mazón dimissió!!
  5. Mobilització a Camprodon contra el telefèric de Vallter amb suport de Kylian Jornet
  6. Un cas peculiar de colonialisme interior: l’explotació espanyola dels Països Catalans
  7. L’ANC reivindica la lluita independentista a Urquinaona
  8. Pensar i fer (2). Mig segle d’involució econòmica, social, ideològica i política
  9. La catalanofòbia espanyolista
  10. L’Aplec del Puig resisteix la pluja i manté viva la flama del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid