Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els treballadors de FGC boicotegen l'acte d'inauguració de l'estació de Volpelleres

Montilla i Nadal no ha pogut parlar i han hagut d'abandonar l'acte per la porta de darrera
Aquest matí, centenars de treballadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) han boicotejat aquest matí l'acte d'inaguració de la de la nova estació de FGC de Volpelleres a Sant Cugat del Vallès on participava el president de la Generalitat, José Montilla, i el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal. I és que tots els sindicats de FGC havien convocat una manifestació per visualitzar el seu  desacord amb les mesures presses pel govern espanyol per fer front a la crisi econòmica.

05/06/2010 12:58 Laboral
Els treballadors de l'empresa ferroviària denuncien que siguin els únics empleats de transports de tot l'Estat espanyol afectats per aquesta retallada.
 
Els sindicats preveuen que la protesta la segueixin, com a mínim, uns 600 treballadors de l'empresa ferroviària.

Els treballadors de Ferrocarrils, d'altra banda, també se sumaran a la vaga convocada per aquest dimarts per a tots els treballadors del sector públic estatal.
 
L'estació és situada en un barri de nova creació, entre l'antic nucli de Sant Cugat i l'autopista. Per orientar-vos millor, el CAR no queda massa lluny. Segons les dades oficials s'espera que la facin servir 850.000 persones cada any i ha costat 21 milions d'euros.
 
Aquesta obra té també algunes característiques dignes d'esment. En primer lloc, el canvi de nom que ha patit durant el procés constructiu, passant de Vullpalleres a Volpelleres. En segon lloc, el fet de tractar-se de la primera estació que es construeix a la línia des de que a meitat dels vuitanta es van construir el llavors abaixador d'Hospital General i l'estació d'Universitat Autònoma. En tercer lloc, pel fet d'incloure per primer cop una àmplia zona d'aparcament, denominada molt encertadament "Aparcament d'enllaç". I finalment, pel fet que aquestes obres han estat finançades pels excedents, presents i futurs, del peatge dels túnels de Vallvidrera, segons el bloc de David Rodríguez
 
També afegeix, que aquesta estació té un gran "però", del qual Ferrocarrils de la Generalitat no té massa culpa. Malgrat estar a tocar de les vies de la Renfe, no existeix un enllaç amb l'estació, situada a uns centenars de metres. La cosa és de jutjat de guàrdia, perquè l'estació de la Renfe, situada a Coll Favà, es va reconstruir totalment cap al 2003-2004, després que l'estació original, que datava de 1980, fos enderrocada sense pràcticament haver prestat servei de passatgers. Tot i que en aquells moments ja existia una previsió de què es faria l'estació dels FGC, i malgrat les peticions d'apropament de les estacions realitzades pel consistori de Sant Cugat, els senyors de Fomento van tirar pel dret i van fer la nova estació el més allunyada que van poder. Una manera gratuïta de perdre milers de passatgers i de millorar una xarxa a un cost pràcticament nul. O millor dit, un exemple de com es malgastaven els diners no fa massa temps.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid