Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Concentració comarcal davant l'Ajuntament de Morella per evitar el tancament del senyal de TV3

Demà a les 20h, La mobilització, que tindrà lloc a la placeta de l’Ajuntament, està convocada pel Centre d’Estudis dels Ports i pel PSPV-PSOE de Morella i es convida a altres associacions i entitats a unir-se a la protesta.

Des del Centre d’Estudis s’apunta que “El Molt Honorable President de la Generalitat ataca viles menudes com Catí i ciutats microscòpiques com Morella. La comarca dels Ports, gran en extensió, menuda en població, és un objectiu fàcil.

06/06/2010 15:45 Comunicació
Les emissions de TV3 a Morella i a bona part de la comarca dels Ports s’apagaran dilluns i, a les vuit de vesprada d’eixe dia, s’ha convocat la primera mesura de protesta per la decisió de la Generalitat Valenciana de prohibir que el nord de Castelló veigue la televisió autonòmica veïna com s’ha fet amb normalitat durant més de 25 anys. “Una de les necessitats bàsiques en la societat moderna és la comunicació, i tan bon punt TV3 va començar a emetre des del nostre massís dels Ports (però al costat català de la ratlla) es va difondre el senyal que portava televisió en la nostra llengua i la informació meteorològica de la comarca més encertada. En aquella època, encara no s’havia engendrat Canal 9″, apunten des del Centre d’Estudis dels Ports.
 

La Batalla de València
El Centre d’Estudis dels Ports es va fundar el 1983 per un grup de gent amant de la seua terra, la comarca dels Ports. En aquella època es van dir Comissió de Normalització Lingüística dels Ports. Amb altres col·lectius de la comarca, “i en l’ambient de recuperació de certes llibertats plasmat després de llargues batalles en l’Estatut de Benicàssim”, es van fer accions per promoure el valencià a l’escola i al carrer. No entre la gent, “perquè el valencià el parlava tothom” segons apunten, però sí en els usos oficials, que s’havien prohibit des del Decret de Nova Planta. La Comissió de Normalització es va transformar en un centre d’estudis comarcals, “i els filòlegs, geòlegs, mestres, historiadors, ramaders i mecànics que en formaven part es van dedicar a la recerca, a l’ensenyament, a criar gorrinos o a reparar turismes”.

“La Batalla de València ha aplegat a la nostra comarca 27 anys després. I alguns joves que no ho van viure i alguns a qui ja ens fan mal les articulacions i l’esquena hem hagut de convocar una manifestació. Ben tranquils que estàvem a casa fent faenes de profit, útils a una societat en crisi, i ara estem rebuscant a la falsa i als baguls les senyeres i les pancartes!”, conclouen des del Centre d’Estudis.

 

Per a saber-ne més:
 
 
 

La CUP de Tarragona ha presentat a l'Ajuntament  la moció "Televisió sense fronteres"

Una quarentena de mitjans de comunicació signen un editorial per veure TV3 al País Valencià 

Centenars de persones pugen al Bartolo i al Montdúver per a demanar la continuïtat de TV3 al Sud 

Marxa per TV3 al "Montdúver" 

 

 

 
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  3. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. Incendis: quaranta anys repetint el mateix diagnòstic
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  9. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  10. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid