Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Avançam" considera que la sentència del TC espanyol és democràticament inacceptable

Els representants de la plataforma Avançam recorden que l'Estatut té triple legitimitat democràtica donat que va ser aprovat al Parlament de Catalunya, per les Corts espanyoles i, sobretot, perquè va ser aprovat en referèndum pel poble català. 
La comissió permanent de la plataforma d'electes de les Illes Balears pel Dret a Decidir "Avançam" considera que la retallada que ha fet el Tribunal Constitucional espanyol a l'Estatut de Catalunya és democràticament inacceptable.

30/06/2010 02:47 Política
Des de la plataforma Avançam consideren que "el tribunal Constitucional ha ofert un espectacle lamentable en tot el procés de l'Estatut de Catalunya.  
 
La decisió final no és de rebut, l'única sentència possible era el respecte escrupolós a la voluntat del poble català expressada democràticament en referèndum i a través dels seus representants polítics".
 
Andreu Caballero, portaveu de la plataforma, opina que "tots els demòcrates i, en especial, tota la societat catalana hauria de mobilitzar-se davant d'aquesta decisió del Tribunal Constitucional, fins i tot aquells que no comparteixen el contingut o la filosofia que representa l'Estatut de Catalunya. Allò que s'ha posat en qüestió no és una llei concreta sinó el dret d'un poble a decidir lliure i democràticament el seu futur. I això és intolerable".

La plataforma Avançam s'ha adherit a la manifestació unitària convocada per Òmnium per al proper 10 de juliol, a la qual ja s'han sumat les principals entitats i partits polítics de Catalunya, segons informa Tribuna Mallorca
 
Per saber-ne més:
 
Rànquings
  1. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  2. L’ANC convoca més de cinquanta actes per reivindicar l’1-O nou anys després del referèndum
  3. Quan a Girona s'executaven Borbons
  4. [Comunicat] A 9 anys de l'èxit de la Vaga General del 3 d'octubre: memòria i dignitat. Preparem-nos per a un nou embat
  5. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  6. La manifestació pel dret a l’habitatge s’ajorna fins dilluns per l’alerta meteorològica
  7. Reivindiquen a Barcelona el llegat de l'1-O en el camí cap a la independència
  8. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  9. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  10. El moviment per l’habitatge torna a omplir Barcelona i posa la vaga general en l'agenda
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid