Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Girona manté les crítiques contra les obres del TAV

Durant aquesta setmana arribaran a la ciutat les 18 peces que conformen la tuneladora Gerunda, que ha de perforar el túnel urbà de Girona. Es tracta de peces molt complexes. Per transportar-les fan falta talls de trànsit amb agents policials a la zona de la carretera per on vagi passant i l'autorització del Servei Català de Trànsit. Els viatges es fan de nit per intentar no crear col·lapses circulatoris. La peça més gran de la tuneladora pesa, ni més ni menys, que 290 tones i té un diàmetre de 6,6 metres i una llargada d'onze. El seu extraordinari pes i les seves immenses dimensions suposen haver de traslladar-la des del Port de Barcelona amb un comboi especial fins a Girona, fent-la passar per Vic i l'Eix Transversal. Aquesta i disset peces més estan arribant des de fa uns die a la ciutat. El trasllat de les peces de la tuneladora fabricada a Alemanya ha hagut de ser objecte d'estudi ja que l'arribada a Girona no es preveia senzilla, per les característiques de les carreteres catalanes. Aquests només són uns quants dels efectes que estan tenint les obres del TAV a la ciutat.

18/11/2009 01:12 Territori


La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Girona denuncia el projecte del Tren d'Alta Velocitat (TAV) així com el greuge i la manca d'informació i transparència que està patint la ciutadania gironina (especialment els veïns de Santa Eugènia, Fontajau, Sant Narcís i la Devesa) com a conseqüència de les obres del projecte.
 
D'una banda, com ja s'ha denunciat en repetides ocasions, la CUP considera inacceptable la quantitat de recursos que s'està destinant a la construcció d'una línia que, en cap cas, solucionarà els severs dèficits de mobilitat que pateix l'àrea de Girona i els  usuàris/es de la línia convencional de tren. Igualment, per la CUP no es poden justificar els costos ambientals que ja ara està provocant aquesta obra al Gironès i a les comarques veïnes.
 
Pel que fa a les afectacions que les obres causen a la ciutat, la CUP denuncia que durant els darrers mesos s'han vulnerat aspectes com els horaris de treball i els nivells de decibels permesos, com la mateixa empresa ADIF ha admès, i exigeix tant a l'Ajuntament de Girona com a la resta d'administracions responsables de l'obra que vetllin pel compliment de la normativa. La CUP també reclama que se segueixin els terminis marcats per acabar les obres.
 
La CUP i el conjunt de l'esquerra independentista s'ha significat sempre per la defensa d'alternatives de mobilitat més respectuoses amb el territori i el medi ambient, que garanteixin una millora en l'articulació territorial de les nostres comarques i que s'orientin a satisfer les necessitats de mobilitat diàries de la població.
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid