Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP s’oposa a l’intent de delatar persones immigrades a través de l’empadronament

Davant dels intents per part de diversos grups polítics (CiU i PP) de convertir als "Ajuntaments en còmplices actius de la política de l’estat Espanyol de criminalització, persecució, penalització i expulsió de persones migrades,"
la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) ha anunciat en un comunicat  que s’hi oposarà a tots els municipis on hi tingui presència, ja sigui amb o sense representació a l’Ajuntament.

16/04/2010 15:09 Drets i Llibertats

La CUP considera que la Llei d’Estrangeria espanyola està pensada per empresonar (en centres d’internament, on poden passar-s’hi llargues temporades) i expulsar a persones que no han comès cap delicte, i que només pretenen exercir el seu dret a fugir de la misèria i la injustícia tot buscant  un millor futur.

La CUP pensa que aquesta legislació és injusta i discriminatòria, a més considera que és d’aplicació impossible i, en conseqüència, arbitrària.

Les candidatures independentistes volen denunciar, també, la hipocresia del PSC-PSOE que, havent aprovat aquesta legislació que preveu expulsions i privacions de llibertat, es resisteix ara a col·laborar-hi. La CUP considera que “…si els ajuntaments no han de transmetre dades dels seus veïns i veïnes empadronades per por que pateixin les conseqüències d’una llei injusta i cruel, el que cal ara, és, lògicament, canviar la llei. No n’hi ha prou amb la ocultació d’informació”.


La CUP afegeix, per últim, que l'única cosa que aconseguiran aquesta mena de mesures és retreure a molts veïns i veïnes dels nostres pobles, viles i ciutats d’empadronar-se, retardant, d’aquesta manera, l’assoliment de la plena ciutadania i la igualtat de drets entre totes les persones que viuen amb nosaltres, facilitant, així, la creació de bosses de pobresa i marginació.

Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  3. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  4. Risc més esforç és igual a riquesa?
  5. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  6. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  7. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid