Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP debatrà la revitalització del món rural a Llobera, al Solsonès

La CUP celebrarà aquest cap de setmana una jornada sobre el món rural emmarcada en el procés de confecció del programa marc per a les eleccions municipals del 2011.
Aquest proper dissabte, 27 de març, la CUP ha convocat una jornada al poble de Llobera, al Solsonès, per debatre el model rural. L’organització convida a persones i col·lectius interessats a participar-hi.

 

24/03/2010 10:16 Territori

Aquesta serà la primera de les jornades que se celebraran arreu del país per confeccionar el programa marc per a les eleccions municipals del 2011. Aquest text ha de servir de guia perquè cada candidatura, posteriorment, elabori el seu propi programa electoral.

La jornada de Llobera ha estat organitzada pel nucli de suport de la CUP al Solsonès i a l’Alt Cardener, de recent constitució. Començarà a les 10 del matí i s’allargarà fins a la tarda. Constarà de diverses conferències i un posterior debat.

Els organitzadors esperen que en aquesta jornada s’abordin temes com l’abandonament dels espais rurals, l’educació als pobles, els recursos de la pagesia, la implantació d’energies renovables o la construcció desmesurada en zones considerades turístiques.

Amb aquest objectiu han convidat diversos ponents que explicaran la seva experiència en els diversos àmbits. Iniciarà les jornades Josep Antoni Vilalta, regidor de la CUP a Torà, que parlarà sobre la lluita municipal en un àmbit rural, més enllà de la gestió pensada des de la ciutat. La debilitat del pagès davant dels mecanismes del mercat –l’actual model econòmic del camp– es debatrà en la segona de les ponències. La presentació està encarregada a Sebastià Prat –membre de la cooperativa Tres Branques–, a Josep Rosas, membre de l’Assemblea Pagesa, i a un membre de l’executiva d’Unió de Pagesos.

D’altra banda, el debat sobre el model educatiu rural i els seus reptes serà presentat per Assumpta Duran, mestre de l’escola de Borredà i actual coordinadora de l’Observatori de l’Educació Rural Catalana.

A la tarda, Alfons Sort, arquitecte, i Xevi Safont-Tria, pagès i regidor de la CUP de Mataró, presentaran una ponència sobre el model urbanístic al món rural.

Finalment l'eix sobre model energètic i la gestió de boscos serà presentat per Sergi Saladié, professor de geografia de la URV, i per David Pérez, de la federació d’ADF del Bages. 

Per saber-ne més:

La CUP debatrà la revitalització del món rural a Llobera, al Solsonès 

Rànquings
  1. Empordà Dempeus crida a la mobilització contra l'allau d'iniciatives que amenacen el territtori
  2. Caminada popular reivindicativa per reclamar que no es construeixi la segona sortida de la C32 a Canet, Sant Pol i Sant Cebrià
  3. Protesta antimonàrquica a Girona contra la imposició de la imatge del rei Felip VI
  4. El Complot del Garraf contra la monarquia i la dictadura (1925)
  5. "Descobreixen" que Jaume Compte i Canelles va néixer l'any 1889 i no el 1897
  6. 100 anys d'infiltracions policials a l'independentisme català: de l'infiltrat del 1925 a Bandera Negra a l'infiltrat a Lleida descobert el 2025
  7. Una xaranga gironina guanya un concurs
  8. Vaga general per al 29 de maig!
  9. Castelló d’Empúries homenatja Jaume Compte en el centenari del Complot de Garraf
  10. Presentació a Reus de la reedició del llibre de Joan Crexell i Payà, "El Complot del Garraf (1925)"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid