Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Tarragona recorda les víctimes del franquisme en un acte simbòic

L'acte, emmarcat en el 8 de març, ha suposat també el canvi de nom del jardí de la reconciliació i el suport a la manifestació del dilluns 8 de març

Nou dones van ser les víctimes documentades del terror franquista a Tarragona. Així ho ha anunciat la CUP de Tarragona en unacte al Jardí de la reconciliació que han rebatejat amb el nom del Jardí de les dones víctimes del franquisme.

07/03/2010 11:01 Gènere

 

Tal com va avançar Llibertat.cat, la CUP s'ha sumat així a tot el seguit d'actes que es duen a terme al Camp de Tarragona en motiu de la jornada de lluita del 8 de març, dia de la dona.

En aquest sentit, també donen suport a la manifestació que es realitzarà dilluns a la ciutat en el dia de la dona treballadora.

Aquest dissabte la Candidatura d'Unitat Popular va donar a conèixer tot el seguit de dones que foren víctimes del franquisme, ja sigui per afusellament o per malaltia, però també les 460
empresonades entre Pilats i les Oblates.

tarragona_donesLes mortes, de 1939 a 1942, són nou: Elisa Cardona Ollé, Teodora Prieto Gutiérrez, Francisca del Pilar Polo, Dolores Díaz Vale, Maria Grau Mondet, Mercedes Velasco Cabezas, Ernestina Sobredo Archel, Carmen Lucas Rangel i Ana Gómez Pérez.

Cap d'elles nascuda a Tarragona, però totes mortes en dues ubicacions força simptomàtiques, segons indica la formació: la presó de les Oblates i, pel que fa a l'afusellada, la muntanya de l'Oliva.

Després d'explicar els diversos casos, es va seguir amb l'acte que va començar a quarts de set de la tarda. Les membres de la Candidatura d'Unitat Popular van llegir uns poemes de Montserrat Abelló, Maria Aurèlia Capmany i Adrienne Rich i, tot seguit, van anar a canviar la placa del Jardí, anomenat actualment "de la reconciliació", però que anys abans i encara en temps de democràcia havia portat el nom dels caiguts.

El nom actual, doncs, no convenç la CUP, que l'han canviat per un nom en honor a les dones víctimes del franquisme.

Suport a la manifestació de dilluns

La CUP de Tarragona dóna ple suport a la manifestació convocada per la Coordinadora 8 de març sota el títol "Dona! la crisi et fa més precària!" el proper dilluns 8 de març a les 19.30h a l'Estàtua dels Despullats de Tarragona.

Així, també hi conviden totes les tarragonines i els tarragonins a assistir a una manifestació que vol recordar que "la dona és una de les principals víctimes de la crisi que estem patint i que encara estem lluny de la igualtat en tots els aspectes de la vida, tant laboral com social, i que encara lluitem per aconseguir-la".

L'EI engega els preparatius del Dia de la Dona

 

Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  7. Habitatge o caos
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
  10. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid