Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El tren Gandia-Oliva-Dénia: "36 anys d'oblit i falses promeses"

Ahir 10 de febrer del 2010, a les 12 del migdia, es van complir 36 anys des que el darrer tren va circular entre les ciutats de Gandia, Oliva i Dénia.

Des d'Independentistes de la Safor aprofiten l'avinentesa per recordar que ja l'any 1974, la tan demandada línia, va ser clausurada amb la promesa de què aviat tornaria a ser oberta amb una nova amplària de via, i des d'aleshores els ciutadans de la Safor i de la Marina continuemn esperant.

11/02/2010 00:26 Territori
Durant aquestos 36 anys, els habitants de les  aquestes comarques han contemplat perplexos com les diferents administracions estatals i autonòmiques, al capdavant de les quals sempre han estat els mateixos (UCD-PP o PSOE), contínuament prometien la reobertura de la línia ferroviària sense dedicar cap partida pressupostària real a la seua construccióm segons Independentistes de la Safor
 
Al llarg dels anys, les actuacions de les administracions s'han limitat a la realització de nombrosos estudis, que han quedat obsolets davant la nul·la intenció de reobrir la línia mostrada pels dos partits al poder, PSOE i PP. Això els a pensar  a Independentistes de la Safor, que la futura signatura, per part de la Generalitat i l'Estat espanyol, del conveni per a “la construcció” de la línia de tren, només garanteix l'elaboració de “nous estudis propaganda” , però no la consecució real de la mateixa.
 
I és que, l'absència de partides pressupostàries per al tren Gandia-Oliva-Dénia tant als pressupostos del 2010 de la Generalitat Valenciana com de l'Estat Espanyol i aquestos 36 anys són una mostra del que afirmen, els independentistes de la Safor
 
Així, PSOE i PP han demostrat, assegura el col·lectiu,  ja que "durant aquest ampli període de temps, que aposten per què les nostres comarques no estiguen connectades per un transport públic, de qualitat i respectuós amb el medi ambient, tractant així de bastir el que històricament mai ha existit “realment” entre la Marina i la Safor, una frontera provincial."
 
Des del col·lectiu es reafirmen "en la nostra lluita pel tren Gandia-Oliva-Dénia i animem a la societat de la Marina i la Safor a continuar mobilitzant-se i autoorganitzant-se pel tren. Sols la mobilització, la pressió i la denúncia popular farà possible que aquells que poden construir la línia ferroviària ho facen de forma immediata"
 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid