Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CGT considera abusiva la pujada de tarifes a RENFE

El Ministeri de Foment espanyol a través de l’Entitat Pública Empresarial RENFE, depenent del mateix, ha engegat una pujada de tarifes desorbitada, entre el 4 i el 10%, deixant a les clares el seu interès perquè els ciutadans donin l’esquena a l’ús del ferrocarril, com mitjà de transport més segur, ecològic i socialment sostenible, però més car i cada dia més elitista i menys accessible a totes les capes socials.
El Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball (CGT) mostra públicament el seu enèrgic rebuig a les pujades de les tarifes ferroviàries, especialment les de rodalia, mitjà de transport de milions de treballadors per a desplaçar-se, màxim quan en el mes de juny està prevista una nova pujada tarifaria derivada de l’increment de l’IVA que aplicarà el Govern de Madrid i fa una crida a la classe treballadora per a frenar aquests abusos i treballar per una mobilització que culmini en la VAGA GENERAL, per primavera.

07/01/2010 02:07 Economia
Per a la CGT, "aquesta barbàrie xoca directament amb la pujada aprovada pel govern per al Salari Mínim Interprofessional, les pensions (1%) o els salaris del funcionariat (0,3%) o la crida efectuada per a contenir les pujades salarials en la negociació col·lectiva, el que provoca que als treballadors/es com part més feble de la cadena se’ls perjudiqui greument i se’ls forci a poc a poc a l’abandó del transport públic ferroviari i a l’ús del vehicle privat, amb la consegüent repercussió sobre les emissions de CO2 a la atmosfera, colapses circulatoris en les ciutats, accidents.
 
I és que, segond el sindicat,  "novament es demostra que el Govern de ZP actua justament en el sentit invers del que predica, intentant fer creure a la població espanyola que planteja actuacions més respectuoses amb el clima per a frenar el canvi climàtic, com deixa entreveure amb la futura llei d’Economia Sostenible i en la pràctica es fa absolutament el contrari, potenciant l’emissió de gasos d’efecte hivernacle i desincentivant l’ús del transport públic."
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid