Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Vintè aniversari de l'ocupació de la "Kasa de Muntanya" del barri de Gràcia

Amb un sopar d’aniversari i sense cartells de convocatòria, els actuals inquilins de la Kasa de la Muntanya han volgut commemorar els 20 anys d’okupació sense massa soroll a l’espera que arribi el bon temps. “Volem fer un dia sencer de celebracions amb exposicions, xerrades i un concert, però no a la casa sinó en un espai més gran”, apunta la Júlia, una de les fundadores de la Kasa de la Muntanya i membre actual de l’assemblea que agrupa una vintena de residents i altres passavolants amb veu i vot, segons informa l'Independent de Gràcia
Era l’11 de novembre de 1989 quan un grup de set esquàters, com abans es feien anomenar, van entrar en una antiga caserna de la Guàrdia Civil abandonada al barri de la Salut, propietat aleshores del ministeri de l’Interior. Vint anys després d’aquell fet, la Kasa de la Muntanya ha celebrat en família aquesta setmana dues dècades d’okupació amb l’objectiu de fer entre març i abril una festa popular en un gran espai fora de la casa.

14/11/2009 21:55 Drets i Llibertats
A la Kasa de la Muntanya, un espai de 1.000 metres quadrats dividit en diferents plantes, no hi caben més de 300 persones. Però la realitat actual, amb una dinàmica que inclou un sopador popular obert al públic, un gimnàs d’ús col·lectiu, un taller de serigrafia i dues assemblees de col·lectius antirepressius, és molt diferent de la que es van trobar els primers okupes que hi van entrar fa 20 anys. “Va ser un dia molt tranquil; només una persona de nosaltres havia vist la casa. Estava molt abandonada i al principi només ens vam poder instal·lar a la part de baix en una habitació”, recorda la Júlia. No havien passat 24 hores aquell 11 de novembre de 1989 quan es va produir la primera visita policial. “Ens van dir que allà no hi podíem estar però no ens van poder fer fora; en un mes érem 30 persones”, afegeix
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  8. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid