Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Facebook elimina el grup "Els catalans no som espanyols"

La xarxa social més popular del món, Facebook, va eliminar un grup independentista adduint un "incompliment de les condicions d'ús". El grup "Els catalans no som espanyols", clausurat el passat 9 de novembre, aplegava un total de 16.000 persones aproximadament i pretenia reunir gent que no se sent espanyola. El grup va ser tancat sense previ avís, i un cop ja clausurat, els administradors van rebre un missatge de Facebook que els deia que el grup era "ofensiu, amenaçador i obscè". Per Facebook, el grup "atacava individus i grups de persones", justificant així el tancament del grup. El que no explicava el missatge és perquè aquest grup ataca col·lectius de persones i en canvi d'altres grups com "Cataluña es España" o "A que encuentro 100.000 catalanes que opinina que Cataluña es España" no.

14/11/2009 10:45 Comunicació

 

Pels administradors d"Els catalans no som espanyols", el grup sempre s'ha caracteritzat pel seu tarannà dialongat, fins i tot quan algun infiltrat s'hi ha adherit. Pels responsables del grup, Facebook -que actualment compta amb uns 300 milions d'usuaris a tot el món- l'ha eliminat perquè grups espanyols els ho han demanat.
 
Facebook va eliminar el grup sense previ advertiment. Tot amb tot, els creadors del grup abolit n'han creat un d'igual que de moment ja aplega més de 7.200 persones. Els administradors exigeixen que Facebook rectifiqui i animen a tothom a tornar-se afegir al grup.

Altres casos de censura

No és la primera vegada que Facebook censura grups o comptes presumptament per motius polítics. Fa uns mesos Facebook va eliminar els comptes de Núria Casademont i Esther Ponsa, delegades de Deumil a Brussel·les, sense donar cap explicació raonable. Ens ambdós casos els van comunicar que publicaven "massa enllaços". En motiu d'aquest fet, la comunitat va crear un grup al Facebook sota el nom de "Llibertat d'expressió".


Per saber-ne més

Facebook elimina el compte de dues delegades de Deumil.cat  - Llibertat.cat

Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid