Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP presenta cinc al·legacions al Pla Director de Ponent

Perquè 's'oposa als principis de sostenibilitat'
La Candidatura d'Unitat Popular de Lleida (CUP) ha presentat aquest dijous 5 al·legacions per demanar la nul·litat del Pla Director de Ponent que inclou les Àrees Residencials Estratègiques (ARE) d'Almacelles, Balaguer, les Borges Blanques, Cervera, Lleida, Mollerussa i Tàrrega. La CUP considera que aquestes ARE incompleixen l'autonomia dels municipis i vulneren el dret dels ciutadans a participar en les decisions urbanístiques.

05/12/2008 11:09 Política
La CUP defineix el model de creixement que estableix el govern com a 'indefinit i oposat als principis de sostenibilitat i preservació del territori'. La formació ha avisat que si les al·legacions no tenen cap efecte, valoraran la possibilitat d'actuar judicialment.
 
La candidatura d'Unitat Popular defèn que el Pla Director de Ponent infringeix l'article 3 de llei 1/2005 d'urbanisme, pel principi de desenvolupament urbanístic sostenible. També l'estatut del 2006 i la llei del dret a l'habitatge aprovada el 2007. Segons la CUP, encara que el Pla digui que vol fer front a la manca d'habitatge, 'en plena crisi sobren habitatges'.

Per això, ja ha avisat que si en l'aprovació definitiva del Pla no hi han tingut efecte les al·legacions de la CUP, la formació obrirà un període de participació ciutadana per valorar la possibilitat d'acudir a la jurisdicció contenciós-administrativa.

El representant de la CUP, Pau Juvillà, considera que 'cal evitar el creixement desmesurat d'habitatges quan hi ha pisos vells i solars buits als nuclis de les poblacions'. Segons la formació independentista, el Pla Director de Ponent, 'atempta contra els ajuntaments ja que no té en compte el planejament urbanístic del municipi'. La CUP ha criticat que només es consulti a l'ajuntament un cop elaborat el Pla.

Aquest fet, a més, és considerat per la CUP com una vulneració del dret a la participació ciutadana, com preveu la constitució. En el cas de l'ARE de Tàrrega, que preveu 2.522 vivendes, la formació creu que no és acceptable preveure un creixement de més de 5.000 habitants, 'sense tenir en compte la cohesió social, o les necessitats laborals que això requerirà'.
 
Font: AVUI 
 
Per saber-ne més:
 
 
 
 
Rànquings
  1. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  2. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  3. Girona prepara una Diada amb actes al carrer, dinar popular i manifestació
  4. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  5. La Crida prohibida de l’Onze de Setembre de 1981
  6. Risc més esforç és igual a riquesa?
  7. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  8. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  9. El Fossar de les Moreres crida a reprendre el camí cap a la independència
  10. La CUP crida a mobilitzar-se l’Onze de Setembre per recuperar la iniciativa independentista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid