Tal i com han indicat alguns mitjans, algunes fonts han assegurat que la idea ha estat suggerida per l'Ajuntament com a compensació a l'ajuda econòmica que ha prestat a l'administració de la Vila.
Anteriorment l'Ajuntament de Barcelona va realitzar una despesa aproximada de 1,2 milions d'euros en aquesta campanya propagandística, que emula la realitzada anys enrera per la Generalitat, quan es trobava a mans de CiU, amb el lema “ Visc-a Catalunya”.
En el cas de la campanya a Gràcia l'originalitat d'aquesta publicitat és escassa, ja que va ser explotada sobradament amb anterioritat. El lema, però, reforça la identitat de la Vila, pertanyent a l'administració local de Barcelona des que va ser annexionada el 1897 després d'una resistència històrica.
En aquest sentit, El Periódico de Catalunya se n'ha fet ressò, en la notícia del qual esmenta la denúncia promoguda per la Comissió de Festes del carrer de Sant Pere Màrtir (en què participa l'Ateneu Independentista La Torna), que "mantindrà el to reivindicatiu i que té entre els seus lemes el de Sobrevisc(a) Barcelona.", que enllaça amb la denúncia paròdica de la campanya d'autobombo de l'ajuntament.