Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Rússia fa la 'guerra bruta' a Ingúixia, en un conflicte cada cop més semblant al de Txetxènia

"Les brutals mesures contrainsurgents de Rússia van en contra dels ciutadans. Lluny d'acabar amb la insurgència, les tàctiques de 'guerra bruta' probablement desestabilitzaran encara més la situació a Ingúixia i a tot el Caucas del Nord". Així és com Human Rights Watch (HRW) defineix l'actual realitat a Ingúixia. En un extens informe l'organització demana a Moscou que corregeixi les estratègies de contrainsurgència i acabi amb la impunitat en les violacions per evitar que la situació no es degradi fins als "atroços" abusos de Txetxènia, segons informa nationalia.cat

26/06/2008 15:12 Internacional

L'informe ofereix evidències detallades d'abusos dels drets humans comesos per les forces de seguretat, incloent-hi detencions arbitràries, tortura i maltractaments, desaparicions, i execucions extrajudicials. A més, HRW destaca que en la majoria d'aquests casos, no hi ha una investigació posterior, o si n'hi ha sovint s'arxiva amb la conclusió que la víctima formava part de la insurgència.

Actualment Ingúixia és, després de Txetxènia, la república més inestable de la convulsa regió del Caucas del Nord. S'hi barregen qüestions tant diferents com el radicalisme islàmic, una identitat diferent a la russa, una greu crisi econòmica, o l'elevat nombre de refugiats.

Fa pocs dies, Ruslan Badalov, del Comitè Txetxè de Salvació Nacional, afirmava en un congrés de drets humans a Finlàndia que "la situació a Ingúixia té l'aspecte de la situació de pre-guerra que hi havia a Txetxènia als anys noranta". Badalov parlava de la manca de seguretat, els actes terroristes diaris i les víctimes civils per definir Ingúixia com "el punt més calent" del Caucas del Nord.

 

Per saber-ne més:

 Russia: Stop ‘Dirty War' Tactics in Ingushetia HRW:

 Badalov: situation in Ingushetia looks like pre-war one in Chechnya Caucasian Knot: 

La inestabilitat política amenaça Ingúixia Nationalia

 

Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. De la Franja a Alacant
  3. Fa 7 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. Convoquen una concentració a Calonge contra la presència de l'exèrcit espanyol
  5. Decepcions polítiques, una constant en la història
  6. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  7. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  8. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  9. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  10. Barcelona acull una conferència internacional sobre l'aviació i el turisme massiu amb vista sobre l'expansió de l'aeroport d'El Prat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid