Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els oblits dels Premis Ovidi Montllor

Per Vicent Company i Sancho, de Valldigna, som i serem

He tingut l'honor de viure els lliuraments de les tres edicions dels Premis Ovidi Montllor, organitzats pel col•lectiu de Músics en València, i sincerament crec que cal recolzar i incentivar iniciatives com aquestes.

En la darrera edició, celebrada al paranimf de la no massa normativa Universitat Politècnica de València, vaig   gaudir d'una nit d'allò més inoblidable: amics com Pau Alabajos i l'olivera Clara Andrés, o els joves membres del grup Orxata Sound Sistem, rebien premis merescuts i evidents.

 

20/06/2008 13:23 Opinió

A més a més vaig tindré el goig d'anar de copes amb la "crem de la crem" de la Música Valenciana, amb la companyia del meu entranyable amic Penek.

Tot i dit això voldria reflexionar amb vosaltres sobre una qüestió, que tot i no llevar-me la son, en té una mica amoinat:

Com pot ser que grups i cantautors amb una trajectòria internacional no obtinguen el merescut homenatge del COM?, grups amb renom com Obirnt Pas, la Gossa Sorda o el cantautor socarrat Feliu Ventura.
 
Això que sembla ser tothom comenta entre bastidors, ningú n'es capaç de posar-ho a la palestra i a mi en sembla de justícia i coherència comentar-vos-ho. No estem parlant de gent sense trajectòria ni compromís, es tracta de gent que triomfa arreu del món i al seu propi país semblen obviats, grups que omplin recintes immensos i que el seu compromís és per tots sabut i corroborat. A més la qualitat dels seus últims treballs han estat reconeguts per revistes especialitzades com Enderroc i d'altres.

Estarem doncs davant del que el nostre amic, i també honorat als darrers premis, el sociòleg Josep Vicent Marques definia com l'autodi valencià, que impregna la vida social i cultural encara avui ????
 
O com diria el gran mestre de mestres Gonzal Anaya, (del qui m'honra  dir que en sóc deixeble i també homenatjat "in memoriam" el passat dimarts a València), "ens cal una escola arrelada al medi i a la cultura immediata que no silencie la terra ????".

Què diria de tot això l'Ovidi, l'inestimable pare de tot aquest carxofar mediàtic ? Algú s'ha parat a pensar si ell n'estaria d'acord ?
 
Ens cal, als valencians una especie d'Acadèmia Valenciana de la Música que domestique als nostres músics per segons que ? O que filtre els seus missatges musicals i ideològics amb paral•lel al que fa la acceptada i no menys qüestionada Acadèmia Valenciana de la Llengua, que com tots sabeu és filla del nostre Zaplana, i de la corrent més" paxanguera" de la tercera via encapçalada pel PP valencià ?????

Espere que la meua anàlisi sigui errònia o almenys li falten arguments de pes, per què en cas contrari caldria qüestionar la tasca del jurat i/o les possibles conseqüencies polítiques que, (perdoneu) de la seva constitució se'n deriven.

 

Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  3. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  4. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  9. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid