Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Continua la lluita contra la incineradora de la Cimentera de Montcada

 La Plataforma Anti-incineració de Montcada i Reixac prepara noves mobilitzacons contra el projecte de posada en funcionament de la planta d’incineració, pocs dies després que la Generalitat desestimés les al.legacions dels veïns contra el projecte.  El dijous dia 10 d'abril aquesta plataforma va presentar a l'Ajuntament de Montcada les 6190 signatures de veïns de Montcada que recolzen les mobilitzacions i reclamacions contra del projecte d'incinerar residus en els forns de Lafarge Cementos SA . Aquesta plataforma ha rebut aquests dies el suport d’associacions de veïns de barris propers a Montcada.

12/04/2008 23:15 Territori

La Plataforma ha rebut el recolzament de la Coordinadora de 9 Barris de Barcelona. Aquesta Coordinadora està considerada com una de les més importants de la F.A.V.B, la componen 13 Associacions de Veïns (Canyelles,Ciutat Meridiana,Guineueta, Porta, Prosperitat, Can Peguera, Roquetes, Torre Baró, Torre Llobeta,Trinitat Nova, Turó de la Peira, Verdum i Vallbona) així com una important quantitat de diverses entitats d'aquests barris. Aquest suport és fruit de l'entrevista que varen mantenir el 4 d'abril amb representants de Montcada els col•lectius veïnals, que es van interessar pel conflicte. Malgrat la distancia geogràfica aquests col.lectius veïnals ha exposat que hi ha barriades molt properes a la futura planta d’incineració, per la qual cosa els preocupa les conseqüències que pot comportar si finalment s'incineren residus a la cimentera. A part del recolzament han manifestat voler col•laborar i participar en els futurs actes que es realitzin contra aquest perillós projecte (manifestacions, xerrades, etc.).


  La web del Montcada confidencial ha informat que la Plataforma Anti-incineració de Montcada i Reixac es tornarà a reunir el proper 16 d'abril a les 19 hores en els locals de la C.E.A.V (c/ Bateria de Can Sant Joan), assemblea a la qual convoquen tota la població d’aquesta població del Vallès.  La trobada té com a objectiu valorar les mobilitzacions i el treball que s’està realitzant contra el projecte d’incineració i debatre les ultimes novetats que afecten el procés endegat (assessorament jurídic i el document que l'Ajuntament va enviar a la Generalitat en què manifesta la voluntat de negociar el trasllat de la fàbrica Cimentera), com també, planificar les activitats futures, entre altres, la campanya per a recollir fons.

Convé recordar que tot i que l’ajuntament de Montcada i Reixat es va mostrar en contra del fet que la incineradora de la Cimentera es construís segons el projecte actual,  a 200 metres dels habitatges del barri de Can Sant Joan de Montcada.


L’oposició d’alguns grups polítics locals es va recolzar en el fet que no està prou provat que la crema de fangs de depuradora i altres residus no sigui perjudicial per a la salut de les persones; que aquesta és l'única cimentera de tot l'Àrea Metropolitana que està tan a prop d'un nucli urbà i que hi ha un rebuig manifest de la ciutadania vers la instal•lació que s'ha constatat amb la recollida de prop de 6.000 signatures a càrrec de la recentment constituïda Plataforma Anti incineració.

Per saber-ne més:
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  4. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid