Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CGT inicia una campanya en defensa del descans dels conductors d'autobusos

2.11.07 Ahir 1 de Novembre les marquesines d’Autobusos de TMB de Barcelona han aparegut plenes de cartells que denuncien la manca de descansos del seus conductors i reclamen dos dies de descans setmanal. Aquests cartells reivindicatius de la CGT parodien un cartell de TMB on es parlava de la gran responsabilitat que comporta conduir un autobús per Barcelona, cartell oficial que no explicava com i en quines condicions laborals es realitza aquesta responsabilitat.

02/11/2007 15:05 Política

La campanya de la Confedaració General dels Treballadors (CGT) ha afegit al text original propagandístic de TMB “Professional qualificat de la conducció” l'afegitó  “que només descansa un dia a la setmana (amb el conseqüent perill per als passatgers), té un alt percentatge de baixes per depressió i ansietat i pateix seriosos problemes amb la conciliació familiar”  Aquest cartell, que ha aparegut sobtadament en la fesomia de les parades de bus de Barcelona,  fa un recordatori de la carta que se li va entregar ja fa tres setmanes a l’alcalde i responsable de la TMB: “Sr. Hereu: Els buseros de TMB volem dos dies de descans setmanal”. La reivindicació sindical ha


Amb aquesta acció, conjuntament amb la xapeta que porten alguns conductors amb la frase “Jo, vull dos dies de descans setmanal” i els adhesius que feien referència als fills d’aquest col•lectiu, els conductors d’Autobusos de TMB estan reclamant a l’Ajuntament i a l’empresa que millorin el sistema de descansos actual a Autobusos de TMB en una campanya d'alta visualització al públic.


 La CGT denuncia que el col•lectiu de conductors de TMB realitza només 5 dies de descans al mes. Treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat, i els conductors i conductores suplents no coneixen el seu horari i la linea en què han de conduir el dia següent fins un dia abans. També que el conductors i conductores d’Autobusos de TMB treballen a l’any 1690 hores efectives, 83 hores de presència mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc. Una denúncia que també exposa la greu involució de les conquestes sindicals del sector, ja que aquests conductors  treballen 251 dies a l’any, a més de les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies.

Rànquings
  1. Fa 15 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  2. Què ha après l’independentisme de l’Operació Garzón?
  3. La tenista Paula Badosa demana disculpes per dir que el català no és una llengua
  4. Si els fills de puta volessin...
  5. Guanyem Girona lamenta que es deixin al calaix una tercera part dels diners del programa Aixequem Persianes
  6. Tomàs Sayes: "Ens pot la frustració i la sensació de derrota i no som capaces de veure més enllà i valorar els èxits que hem aconseguit. L’Estat si que ho té present i per això continua amb l’ofensiva"
  7. Arruix Borbons-Recuperem Marivent convoquen el 239è Cant dels Ocells davant del Palau
  8. "Háblame en español" Agressió lingüística acaba amb la política discriminatòria d'una empresa a València
  9. Rosalia 92
  10. Èxit de la mobilització Ponts per la Independència que fins demà es realitza a diverses carreteres del país
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2022 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid