Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1980 S'inicia l'onada de detencions d'independentistes acusats de militar a EPOCA

1980 S'inicia l'onada de detencions d'independentistes acusats de militar a EPOCA

14/10/1980 Tal dia com avui
Cartell demanant la llibertat dels independentistes detinguts el 1977 Cartell demanant la llibertat dels independentistes detinguts el 1977

L’octubre de 1980, quatre mesos després de la llibertat de Lluís Montserrat i de Jaume Martínez Vendrell, la policia espanyola deté a Xavier Barberà, Joan Casas, Concepció Duran, Ferran Jabardo, Antoní Massaguer, Rosa Naval, Abel Rebollo, Ramon Subirats, Dolors Tubau i Maria Tubau. Van ser detinguts sota l'acusació de pertànyer a EPOCA, de la mort de l’industrial José Maria Bultó i d’estar preparant un atemptat contra el president de la Generalitat Jordi Pujol. La Generalitat dóna versemblança a totes les acusacions.

El joc de la policia d’ocupació és d’allò més diabòlic: amb aquestes detencions s’intentava enfrontar políticament les institucions autonòmiques i la nova generació de l’independentisme, ja que el pressumpte "atemptat" contra el president de la Generalitat havia estat un invent purament policial.

Dels deu detinguts l’octubre de 1980, Joan Casas, Concepció Duran, Rosa Naval i Maria Tubau eren alliberats/des després de 10 dies de detenció i tortures.  Ramon Subirats, després dels 10 dies a comissaria, va també va ser empresonat i no va sortir en llibertat fins el 6 de gener següent. Xavier Barberà, Ferran Jabardo, Antoní Massaguer, Abel Rebollo i Dolors Tubau foren empresonats, essent coneguts a partir de llavors com els inculpats del cas “Batista i Roca”.

Per saber-ne més:

Exèrcit Popular Català (Wiquipèdia)

Presentació a Berga del llibre "Època: L’exèrcit a l’ombra"

EPOCA, l’exèrcit a l’ombra, novetat editorial d’El Jonc

"Fou l’independentisme d’esquerres qui més arriscà en l’enfrontament al règim (...)"

Mig miler de persones homenatgen el lluitador independentista Antoní Massaguer a Berga

10 anys de la mort d'Antoní Massaguer

«Encara queden aspectes d'Epoca per explicar i que jo desconec»

La memòria independentista: Ramon Subirats i Coral

Manuel Viusà i Gertrudis Galí

Homenatge a Manuel Viusà a Prada

Inauguració d'una placa dedicada a Jaume Martínez Vendrell

Jaume Martínez i Vendrell o la constància militant per l’alliberament nacional 

Emotiu i sincer homenatge als lluitadors del FNC a Lleida 


Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  6. La maldat com a bandera
  7. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  8. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid