Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1975 Detenció de diversos militants de les JRC i del PSAN-p

1975 Detenció de diversos militants de les Juventuts Revolucionàries Catalanes i del PSAN-p

26/10/1975 Tal dia com avui

Els independentistes Albert Carrasco, Carme Travesset, Joan Villalonga, Xavier Baiges, Agustí Alcoberro, Ramon Alcoberro, Núria Martín, Pere Tortajada i Ramón Poca van ser detinguts en aquesta data del 1975 per la seva militància al PSAN-Provisional i a les Joventuts Revolucionàries (JRC). Molts d'ells van anar a romandre a la presó, condemnats per la seva militància independentista, des d'on van viure la mort del dictador Francisco Franco i el seu traspàs de poder de l'Estat a Juan Carlos I.

En motiu d'aquestes detencions de militants del PSAN-p i les JRC diversos membres d'aquestes organitzacions (germans Serra, Carles Castellanos...) passen a viure uns mesos a la Catalunya Nord (primer a  Sant Miquel de Cuixà, després a Prada i finalment alguns a Perpinyà). El 20 de novembre (dia de la mort de Franco) es refugia a la Catalunya Nord la militant del PSAN-p Teresa Lecha.

Per saber-ne més:

Què és el PSAN-p?

Partit Socialista d'Alliberament Nacional-Provisional (PSANP)




Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid